Belföld

Pörögnek az üdülési csekkek

Az idén az első két hónapban az üdülési csekkek forgalma a tavaly ilyenkori két és félszerese, 305 millió forint volt.

Az idegenforgalom szempontjából holtszezonnak számító időszak kedvező mutatója azt bizonyítja, hogy a jogszabályi háttér megváltoztatása pozitívan befolyásolja az üdülési csekk forgalmat, ezen keresztül a belföldi turizmust – jelentette ki Pál Béla, a Miniszterelnöki Hivatal turizmusért felelős politikai államtitkára sajtótájékoztatón szerdán, Budapesten.

Az idei évtől az üdülési csekk adómentes értékhatárát 150 százalékkal, a minimálbér szintjéig, 50 ezer forintig emelték meg. Pál Béla reményei szerint a tavalyi 1,8 milliárd forintos üdülési csekk forgalom az idén legalább a duplájára nő.

Galla Gábor, a Magyar Turizmus Rt. vezérigazgatója szerint az üdülési csekkekből adódó forgalomnövekedés jelentősen hozzájárulhat ahhoz, hogy a belföldi vendégéjszakák száma növekedjen. Az általa idézett adatok szerint az összes vendégéjszakából a belföldi turisták csupán 40 százalékkal részesednek Magyarországon, míg az EU-s átlag 60 százalék.

Emlékeztetett arra, hogy tavaly csupán 1 százalékkal több, mintegy 7 millió vendégéjszakát töltöttek el magyar vendégek belföldi szálláshelyeken 2001-hez képest. A vezérigazgató becslése szerint az idén 6 százalékos lehet a növekedés.

Réti Ágnes, a Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft. ügyvezető igazgatója beszámolt arról, hogy Magyarországon 3 ezer olyan potenciális szálláshely működik, ahol érdemes lehet üdülési csekket elfogadni. – E szálláshelyek fele már most kész üdülési csekkel fizetők fogadására, s szinte az összes iroda alkalmas erre – jelezte az ügyvezető igazgató.

Elmondta, hogy az elmúlt öt évben üdülési csekkekkel főleg alacsonyabb kategóriájú szálláshelyeken fizettek, ám a szabályozás változása lehetővé teszi a 3-4 csillagos hotelek megfizetését is.

A Magyar Turizmus Rt. marketing kampányt indít az üdülési csekkek népszerűsítésére a cégek, munkavállalók és a kereskedelmi szálláshelyek körében. Első ütemben mintegy 110 ezer céghez juttatnak el levelet, majd PR-cikkeket jelentetnek meg újságokban és fórumokat tartanak különböző városokban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik