Belföld

20030410_57927

Marketing
Piacon a GeoMark
A CID Cég-Info Kft. forgalmazásában megjelent Magyarország elsô Geomarketing Adatbányája.
A CD-n megjelent termék a marketingtervezésben, értékesítési elôrejelzéseknél, új kereskedelmi egységek létrehozásánál, piaci részesedések vizsgálatában nyújt segítséget. A CD részletes demográfiai, jövedelemszerkezeti, fogyasztásszerkezeti, ellátottsági, vállalkozási adatokat tartalmaz országos szinten több mint száz termék- és szolgáltatáscsoportról.
A felhasználóbarát szoftver lehetôvé teszi az adatbázis meghatározott feltételeknek megfelelô területegységeinek térképi vagy grafikonos ábrázolását. A program adatbázisát évenként frissítik majd.

Sherlock – Új Event Marketingügynökség
Sherlock Event Agency néven új event marketingügynökség született a hazai rendezvényservezôi piacon.
Az eseménymarketing területén újnak számító márkaépítésbe kezdtek a Sherlock EA tulajdonosai, ami azt jelenti, hogy az egyes szolgáltatások a Sherlock név égisze alatt, önálló, márkázott minôségi szolgáltatásként működnek.
Fô szakterületük a corporate rendezvények tervezése és kivitelezése. A több mint 16 millió forintos befektetéssel és kilenc munkatárssal induló cég 2003-ban legalább ötszáz megrendelésre számít.

Megszólít a moziplakát?
Újszerű moziplakáttal állt elô Amerikában a Thinking Pictures. Az újítás lényege, hogy a plazmaképernyôbôl, speciális számítógépbôl és hangszórókból álló installáció érzékeli, ha egy mozilátogató látó- és hallótávolságba kerül, és abban a pillanatban elindítja a kívánt film trailerjét.
A rendszer felépítésének köszönhetôen az eddigieknél lényegesen pontosabb utókövetést tesz lehetôvé azáltal, hogy pontosan nyilván tudja tartani, hányszor futott le egy-egy trailer, mennyi ideig, és milyen távolságban álltak meg a látogatók a képernyô elôtt. A ThinkPix plakátok alapját digitális és internetes alapú technológia adja.

Zenél a Coca-Cola
Zenei játékkal indítja az új évet a Coca-Cola. A „Rezegj rá!” szlogen az új zenei promóció hívószava, amelyet a Coca-Cola és Coca-Cola light kupakok rejtenek.
A március 30-ig tartó játékban 160 ezer zenei CD és három fantasztikus, kétszemélyes utazás talál gazdára. A promócióban a Warner Music és a Universal kiadók, valamint a beváltóhelyül szolgáló McDonald’s éttermek is részt vesznek.
A nyereményjáték kapcsán a Coca-Cola tíz magyar együttest népszerűsít külön kiadású CD lemezen.

Human Telex – tendergyôzelem
Egész évre szóló, teljes körű btl-megbízást kapott a Human Telex a Cereol Rt.-tôl. A pályázat nyomán az integrált btl-szolgáltatásokat nyújtó reklámügynökség a Floriol és Vénusz márkákon dolgozik a jövôben.
A tenderen a gyôztesen kívül a Team Partners Innovative, a HPS és az MRM vett részt. A Human Telexnek a most megnyert tenderen kívül több hosszabb távú szerzôdése is van: a Drehernek, az Arany Ászoknak és a Unilever jégkrém-divíziójának is dolgozik.

Bezárja magyar áruházait a Nico
Bezárja magyarországi üzleteit a ruházati cikkek és cipôk értékesítésével foglalkozó olasz Nico Hungary Kft.
A gyenge piaci szereplése miatt bezárásra kényszerült olasz társaság nem vonul ki teljesen a magyar piacról; befektetéseivel továbbra is jelen lesz Magyarországon.
Az anyavállalat terjeszkedésekor nagy hangsúlyt fektetett a kelet-európai piacra, Magyarország mellett Lengyelországban, Csehországban, és Litvániában működtet áruházakat, amelyeknek sorsáról egyelôre nem döntött a cég.

TNS – piackutatási szolgáltatás az IBM-nek
Az IBM a Taylor Nelson Sofres (TNS) marketing információs vállalatot bízta meg a cég vállalati kutatási feladataival. A TNS az IBM regionális központjainak kutatási feladatait hivatott ellátni, beleértve az ügyfél elkötelezettségi- vizsgálatokat és a globális márkakutatást.
Bob Michaels, a TNS Intersearch operatív elnök-helyettese elmondta: „Ez fontos fejlemény, amely nemcsak megszilárdítja az IBM-mel, a TNS tíz legnagyobb ügyfelének egyikével kialakult eddigi kapcsolatunkat, de lehetôséget teremt arra is, hogy kibôvítsük az IBM-nek jelenleg nyújtott szolgáltatásaink körét.”

Lidl – újabb diszkontlánc Magyarországon
Várhatóan az idei év második felében nyitja meg magyarországi üzleteit a német Lidl diszkont-lánc. A társaság a közelmúltban Székesfehérvárott, Debrecenben, Pécsett, Szegeden, Veszprémben és Tapolcán hozott létre stratégiai fontosságú csomópontokat.
A német élelmiszer-üzletlánc az év második felében kezdi meg magyarországi működését, és öszszesen mintegy száz üzlet nyitását tervezi, ebbôl harmincat a Dunántúlon. A szakértôk szerint a Lidl elsôsorban a Penny Market konkurenciája lehet Magyarországon.

Média
Stratégiai együttműködés: Portfolio.hu és FigyelôNet
Stratégiai együttműködést kötött a hazai internetes piac két meghatározó gazdasági és üzleti tartalomszolgáltatója, a Portfolio.hu és a FigyelôNet.
Az együttműködés keretében a két site hirdetési felületeik közös értékesítésére, közös tartalomértékesítésre és a statisztikai adatok egyesített bemutatására szövetkezett. Az együttműködés eredményeképpen a hirdetôk egy napi több mint 100 ezer oldalletöltést generáló, magasan kvalifikált, gazdasági, üzleti tartalmat olvasó közönséget érhetnek el.

Frekvenciabôvítés a Sztár FM-nél
A pest megyei 102,1 MHz mellett már a Borsod megyei 103 MHz-en is fogható a Sztár FM. A Sztár FM értékesítését – a Híd Rádió Rt.-vel kötött szerzôdés alapján – a Juventus Média Kft. végzi, ami eddig a Juventus Rádiót, annak hálózatát, valamint az uno.hu internetes portált kínálta.

A People-ben volt a legtöbb hirdetés
A Publishers Information Bureau adatai szerint 2002-ben a People magazinban jelent meg a legtöbb reklámoldal, szám szerint 3700.
A People hirdetési oldalainak száma 2,4 százalékkal nôtt 2001-hez viszonyítva. A második helyezett a Forbes 3505 reklámoldallal, ez 6 százalékos csökkenést jelent a megelôzô évhez képest. A harmadik és negyedik helyen is üzleti lapok állnak: a BusinessWeek (3333 oldal, 11,9 százalékos csökkenés) és a Fortune (3331 oldal, 16,9 százalékos csökkenés). Ugyanakkor számos hetilap javított 2001. évi eredményeihez képest: a Newsweek (1979 oldal) 7,3 százalékot, a U.S. News & World report (1415 oldal) pedig 3,7 százalékot javított a reklámoldalak értékesítése terén.

BBC hírek a Qatar Airways járatain
A Qatar Airways légitársaság különbözô hosszúságú blokkokban kínálja utasai számára a BBC News rendszeresen frissített híreit. A légitársaság és a BBC World közötti megállapodás értelmében a légitársaság központjában naponta háromszor töltik le a BBC óránként sugárzott hírműsorait.
A felvételekbôl az utazás hosszának megfelelôen 8, 15 és 30 perces blokkokat állítanak össze. A Qatar Airlines dohai központjából jelenleg világszerte 38 úti cél felé indítanak járatokat.

Az UEFA Bajnokok Ligája a VIASAT3-on
A svéd tulajdonban lévô nemzetközi médiaóriás, az MTG AB hivatalosan bejelentette, hogy Magyarországon működô csatornája, a VIASAT3 kizárólagos jogot szerzett a 2003/2004-es évad UEFA Bajnokok Ligája-mérkôzéseinek sugárzására. „Az elmúlt években figyelemmel kísértük az UEFA, a T.E.A.M. Marketing AG és a más országokban működô testvér tévécsatornáink sikeres együttműködését. Most elérkezett a pillanat, amikor mi magunk is részeseivé válunk e nagyszerű sportesemény közvetítésének, hozzájárulva mind az UEFA Bajnokok Ligája, mind a V3 népszerűségének növeléséhez” – nyilatkozta Csapó Szabolcs, a VIASAT3 Üzletfejlesztési Igazgatója.

Eladja részét az Elektrimben a Vivendi
A Vivendi szándéknyilatkozatot írt alá arról, hogy eladja részesedését a komoly gondokkal küszködô lengyel Elektrimben. A médiacsoport részesedéseit a magánkézben lévô Polsat lengyel televíziós társaságnak adja el, meg nem erôsített hírek szerint 600 millió euróért.

Együttműködik a BBC az al-Dzsazírával
Együttműködésrôl, információcserérôl és a technikai berendezések közös használatáról állapodott meg a BBC közszolgálati csatorna és a katari hírtelevízió, az al-Dzsazíra. Az arab nyelven sugárzó televízió azzal szerzett nemzetközi hírnevet, hogy exkluzív anyagokat közölt Osama bin Ladenrôl a szeptember 11-i terrortámadások után. A BBC hírek összegyűjtéséért felelôs fônöke úgy nyilatkozott, hogy az al-Dzsazíra mára jelentôs nemzetközi műsorszolgáltatóvá nôtte ki magát, s a vele való együttműködés nyomán a BBC brit és nemzetközi nézôközönsége is érthetôbb, használhatóbb híreket kaphat.

Díjat nyert a V3 sportműsora
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség szervezésében 2003. január 11-én a Grand Hotel Hungáriában megrendezésre került Bajnokok Bálján a különféle autós szakágak legjobb versenyzôi mellett a médiák képviselôi is megmérettettek. A televíziós csatornák harcából hat szakosztály autóversenyzôinek szavazatai alapján a VIASAT3 került ki gyôztesen. A díjat ünnepélyes keretek között Tarlós István, az MNASZ fôtitkára adta át Lengyel Csaba producernek, valamint Kozelka Zsolt szerkesztônek.

Új lehetôség a Média Navigátor szoftverben
Új felhasználási lehetôséggel gazdagodott a Szonda Ipsos médiatervezô és optimalizáló szoftvere. A MédiaNavigátort használó médiatervezôk jelezték, hogy egyes kiadók, illetve lapok reklámkezelôi az általuk gondozott sajtótermékek felületeit „összekapcsoltan” kínálják hirdetési célra. Ilyenkor a médiatervezésben nem A és B lap külön olvasótáborai, hanem egyetlen „összetett” olvasótábor állítható szembe az összekapcsolt hirdetési tarifával.

Keresd az Ô-t!
Februártól megújul az – immár tíz éve, az elsô nôi magazinok között megjelent – Ônagysága. A folyóirat a jövôben Ô Nôi magazinként jelenik meg, lecsippentve az eddigi név többi részét. Az új lap célja, hogy a neve is tükrözze az elmúlt években történt belsô tartalmi és formai változásokat, továbbá a fiatalabb korosztály igényeit is jobban kielégítse. A változást médiakampánnyal azaz óriásplakát-, tv-, rádió- és sajtómegjelenéssel, támogatják.

Távozik az RTL Klub kreatív igazgatója
Közös megegyezéssel vált meg az RTL Klubtól Árpa Attila, a csatorna kreatív igazgatója, a ValóVilág producere. Árpa Attilán kívül a ValóVilág fôszerkesztôje, Wisinger János is távozik az RTL Klubtól. A valóságshow elsô és második sorozata is Árpa nevéhez kötôdik, így találgatásokra adhat okot, mi vezetett a jóval a ValóVilág2 befejezése elôtt bekövetkezett szakításhoz. Árpa Attila a Blikknek adott nyilatkozatában elmondta, hogy megkönnyítette döntését az a tény, hogy a csatornánál a 2003-as, de lehet, hogy a 2004-es év is a valóságshow-k jegyében telik. A szakember elmondta, hogy ô sokkal inkább szeretne tévéfilmeket, sorozatokat készíteni, a filmgyártással, a zenével foglalkozni. „A feladat szép volt, de ha rutinná válik, az a minôség rovására megy, és radikálisan megnô a hibalehetôség”– mondta Árpa Attila.

Laptámogatások a Külügyminisztériumtól
Huszonnégy megyei és országos napilapnak nyújt támogatást a Külügyminisztérium 80 millió forint értékben. A 2002 novemberében kiírt külügyminisztériumi pályázat célja az volt, hogy a támogatáshoz jutó lapok segítsék a lakosság uniós felkészítését. Az elnyert összegek – 1,5 milliótól 8 millió forintig – felhasználásával valamennyi lap cikkeket, tematikus oldalakat jelentet meg a magyar társadalmat leginkább érdeklô kérdésekrôl, az uniós csatlakozást követô változásokról, és a gyakorlati tudnivalókról 2003. február és júniusa között. A támogatott lapok listáján van többek közt a Világgazdaság, a Metro, a Blikk, a Magyar Hírlap és a Magyar Nemzet is.

Az USA beavatkozik a Kirch eladásába
Az Egyesült Államok berlini nagykövetsége nyomást gyakorol a Kirchre, hogy az vegye figyelembe Haim Saban amerikai milliárdos ajánlatát is. Nemrég a Kirch bejelentette, hogy leállítja filmtárának és a ProSiebenSat.1 Media AG-ban birtokolt részesedésének értékesítését, hogy tanácsadója, a UBS Warburg ismét megvizsgálhassa Haim Saban ajánlatát. Nem tisztázott, hogy a versenyképes feltételeket és a legmagasabb árat kínáló Saban ajánlatát miért nem vették figyelembe a múlt év végén. Korábban már Silvio Berlusconi cége, a Mediaset SpA ajánlatát is elutasították. Az ügy kapcsán sem a UBS Warburg, sem a Kirch, sem a Bauer Verlag nem nyilatkozott. Ha a Bauer vásárolná meg a Kirchet, az a ProSiebenSat.1 magas piaci részesedése és a kiadó magazinpiacon elfoglalt erôs pozíciója miatt akár versenyjogi kérdéseket is felvethet.

Dick Parsons lesz az AOL TW új elnöke
Dick Parsons lesz a világ legnagyobb médiacégének új elnöke, miután Steve Case lemondott posztjáról. Az elnöki poszt mellett Parsons megtartja vezérigazgatói tisztségét is. Case lemondásának oka az volt, hogy a két óriáscég (az AOL és a Time Warner) 2001-es egyesülése óta a társaság piaci értéke mintegy 70 százalékkal csökkent, amiért a részvényesek többsége ôt tette felelôssé.

Reklám
EURO RSCG csoport: Podravkát kommunikál
Nemzetközi tenderen választotta ki partnerét az elmúlt év utolsó hónapjaiban a horvát Podravka cég. A választás az EURO RSCG New Europe-ra esett, amely idéntôl a teljes kelet-európai régióban végzi a kommunikációt. Az EURO által kidolgozott központi stratégia alapján az atl hirdetéseket az EURO RSCG New Europe Budapest fogja készíteni, a btl projekteket a csoporthoz tartozó Human Telex bonyolítja, a média büdzsét pedig a Havas-csoport médiavásárló része, a Media Planning Group Magyarország kezeli majd.

A Bates 141 a Royal Brinkers új ügynöksége
A Royal Brinkers Hungary a Bates 141 ügynökséget bízta meg a Linco Family márkájához kapcsolódó kommunikációs munkákkal. A kiválasztott cég kreatív anyag elkészítése nélkül is elnyerte ügyfele bizalmát. Az együttműködés keretében a btl- és atl-kommunikációt is a Bates 141 végzi a jövôben.

Golden Drum Retro Gála
Retrospektív gálát, partit és kiállítást rendezett a tízéves Golden Drum és a magyar kommunikációs szakma tiszteletére a Hungarian Spirit. Az eseménynek az volt a célja, hogy hagyományteremtô estet szervezzen a magyar reklámszakmának. Támogatók: C47 Films és a Westel, a VIVA, a Visualpower, az Art’otel és a Ludányi Pincészet.

Reklámvilág – marketingműsor a Rádió Café 98.6-on
A Próbakô Produkció szerkesztésében január 13-tól minden hétfô délelôtt marketingkommunikációs magazinműsor hallható a Rádió Café 98.6-on, Reklámvilág címmel. Az interaktív szakmai magazin alapvetô célja a hazai reklám- és médiakultúra érdekességeinek, kulturális és társadalmi vonatkozásainak bemutatása.

Az Euro RSCG nyerte az Aventis kampányt
Az Euro RSCG Worldwide nyerte el az Aventis Gyógyszervállalat Lantus diabetikus készítményének 100 millió dollár értékű kampányát. A megbízásra a gyôztesen kívül négy reklámcég pályázott: Interpublic Grouphoz tartozó McCann-Erickson, az Omnicom Group tagjaként a TBWA Worldwide, a Grey Global Group egészségügyi kommunikációval foglalkozó részlege, a Healthy Grey és a WPP reklámügynöksége, a Young & Rubicam.

Cisco kampány
100–150 millió dolláros multimédia kampányt tervez a Cisco Systems Inc. A hardvergyártó kampányának célja ezúttal a piaci kereslet élénkítése. Az Ogilvy & Mather által gondozott magas költségvetésű, három hónapos kampány kiterjed a televízióra, a sajtóra, az óriásplakátokra, az online hirdetésekre, valamint a direkt és eseménymarketingre is.

Hess az OMD Europe-nál folytatja
Mostantól az OMD Europe központi menedzsmentjében folytatja tevékenységét Steven Hess, a Leo Burnett korábbi tervezési igazgatója. Hess az OMD Europe Aurum divíziójának vezetését veszi át, amely az anyacég Omnicom Grouppal és más testvérvállalatokkal való kapcsolattartásért felel. Hess korábban a Leo Burnett tervezési igazgatójaként globális feladatokat látott el; többek között a Kellogg’s és a United Distillers & Vintners megbízásai tartoztak hozzá. Karrierjét a Collett Dickenson Pearce reklámügynökség IT részlegénél kezdte. Késôbb az Euro RSCG-nél a Procter & Gamble és a Microsoft ügyeiért felelt mint megbízástervezô.

Idén 3,3 százalékkal nô az USA reklámköltése
A CMR/TNS Media Intelligence egész évre vonatkozó becslése szerint az amerikai reklámköltés 3,3 százalékkal fog nôni a múlt évhez viszonyítva. A CMR elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a 2002-es év második felében kezdôdött növekedés arra utal, hogy 2003-ban is hasonló folyamatok várhatóak. Szerint a fellendülés az összes médiaszegmenst pozitívan fogja érinteni. A legnagyobb növekedés feltehetôleg az internet és a kábeltévé produkálja majd.

A ChevronTexaco WPP-cégeket választott
A San Francisco-i olajtársaság a Young&Rubicam Advertising-ot és a Mediaedge:cia-t bízta meg globális reklámjának bonyolításával. Az ügynökségek konszolidálási folyamata a Chevron és a Texaco 2001. októberi egyesülésével kezdôdött. Az összeolvadás elôtt a Chevron kreatív megbízását a Young&Rubicam birtokolta, médiaügyeit a Mediaedge:cia intézte. A Texaco kreatív feladatait részben a BBDO Worldwide (Omnicom csoport), médiamegbízását pedig a Universal McCann látta el. A kiválasztás utolsó fordulójába a WPP és a McCann-Erickson Worldwide Group ügynökségei kerültek be.

Sláger rádió-pályázat
Online Pályázatot ír ki a Sláger rádió honlapja megújítására
Nyílt pályázatot hirdet weboldalának megújítására a Sláger rádió. A nyertes pályázat díja egymillió forint. A részletes feltételeket a www.slagerradio.hu oldalon teszik közzé.

Már interneten is szolgáltat a Hír TV
Elindította rendszeres internetes hírszolgáltatását a Hír TV. Az oldalon a hírek mellett idôvel mozgóképet kívánnak hozzáférhetôvé tenni. A hírcsatorna a jövôben a fontos események webkamerás közvetítését, valamint egy – Magyarországon még újszerűnek számító – hírklub létrehozását is tervezi.

Légi internet a Lufthansánál
Nagysebességű internetelérést biztosít az utasok számára a Lufthansa Frankfurt és Washington között közlekedô járatain. A szolgáltatás január 15-én induló három hónapos tesztidôszaka alatt a fedélzeten tartózkodók ingyenesen érhetik majd el a világhálót. Ha a tesztek sikerrel zárulnak, akkor már 2004 elején beindulhat a légi internet kereskedelmi szolgáltatása, amely a gyártó reményei szerint tíz éven belül már 4 ezer repülôgépen lesz elérhetô. Február közepén British Airways is elérhetôvé teszi a világhálót London és New York között közlekedô járatain – szintén egy három hónapos tesztidôszak erejéig.

Megújult a Borsodi website-ja
Új designnal és szolgáltatásokkal jelentkezett a Borsodi Sörgyár weboldala. A megújult oldalakon a sörbarátok többek között olvashatnak a Borsodi márkáról, a történetérôl, valamint információkat kaphatnak a társaság rendezvényeirôl és promócióiról. Az új site-on is lesznek kvízjátékok, e-card küldô szolgáltatás, lehet majd szavazni és reklámokat letölteni. A www.borsodi.hu címen elérhetô interaktív oldalakat Mirai Interactive készítette.

A FOTEXNet.hu – a leglátogatottabb
2003 januárjával a FOTEXNet.hu is csatlakozott a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet auditált website-jai közé. A látogatottsági adatok nyilvánosságra hozatalának elsôsorban hirdetési szempontból van kiemelkedô szerepe. Az internet áruház látogatottsági adatai a Medián Webaudit oldalán a nap 24 órájában nyomon követhetôek. A FOTEXNet.hu a tavaly decemberi oldalletöltési adatok alapján megelôz olyan népszerű portálokat, mint a Hírek Média, a 777.sms, a FigyelôNet vagy az est.hu.

Új munkatárs a Gyalogló Chatnél
Új reklámértékesítési munkatárssal bôvült a Gyalogló Chat csapata 2002 decemberétôl. Berényi Konrád feladatai közé tartozik többek közt a kapcsolattartás az ügynökségekkel és a kiemelt ügyfelekkel. A szakember korábban az index.hu-nál és az EduPort-nál dolgozott marketinges és szerkesztôi pozíciókban.

Megújult a 168 Óra website-ja
Megújult internetes oldallal várja a 168 Óra a felhasználókat január 15-tôl. A korábbi szerkezetet és designt egy modernebb és áttekinthetôbb konstrukció váltotta fel, és újdonságnak számít az is, hogy a papíralapú lap teljes terjedelmében megjelenik a website-on. Az új weboldalt a Telegráf Kiadó megbízásából a WellUnic Intaktív készítette. A WellUnic gondozza még többek között az Avon, a Buena Vista étterem, a Nemzeti Filharmonikusok és a Reklámzabálók Éjszakájának weboldalait is.

Maxima – I-Network e-mail marketing megállapodás
Együttműködési megállapodás született a Hírek Kft. Maxima online direkt marketing-szolgáltatása és a spanyol I-Network között. A megállapodás szerint a Hírek Kft. az I-Network hálózatának tagjaként kizárólagos magyarországi képviselôként nemzetközi email-kampányok megvalósítója lesz. A Hírek Kft. Magyarország legnagyobb permission alapú e-mail marketingmegoldás-szállítója. Egyperces e-mail magazinjai és Maxima direct e-mail üzenetei több mint 500 ezer internethasználóhoz jutnak el. A cég a tavalyi évben több mint 21 millió e-mailt küldött ki felhasználóinak. Az együttműködésnek köszönhetôen lehetôség nyílik arra is, hogy a hazai cégek lokális kampányai nemzetközi színtérre kerüljenek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik