Belföld

Porsche Carrera GT – a fenevad

Genfben debütál a Porsche új szupersportautója, a Carrera GT. A közúti versenyautó rendkívüli high-tech elemeivel lélegzetelállító menetteljesítményekre képes.

A Porsche a Genfi Autószalonon mutatja be legújabb szupersportkocsiját, a Carrera GT-t. Az új fenevad a Porsche legszebb hagyományait folytatja, olyan elődök nyomdokain haladva, mint a legendás 959-es, vagy a közelmúlt egyik legfélelmetesebb utcai autója a 911 GT1. Ezek a modellek mindig a kor legmagasabb műszaki színvonalát képviselték, akárcsak a most debütáló Carrera GT. Az új sportgép nem mindennapi ellenfelekkel büszkélkedhet, hiszen ezt a kategóriát a Lamborghini Murcielago, és a Ferrari Enzo uralja.

Pehelysúlyú

A szériaváltozat formai kialakítása gyakorlatilag teljesen megegyezik a 2000-ben Párizsban bemutatott prototípus designjával. A rendkívül sportos, markáns Porsche jegyeket hordozó kocsi vonásaiban felfedezhető a régebbi versenygépek formavilága, és a 911-esre jellemző erőtől duzzadó vonalvezetés.


A Carrera GT felépítése, műszaki paraméterei leginkább egy versenyautóra emlékeztetnek. A 4,6 méteres kocsi kis híján 2 méter széles, magassága pedig mindössze 1,16 méter. Az új modell igazi érdekessége a rendkívül alacsony, 1380 kilós tömeg, melyet a különleges, teljes egészében karbonszálas műanyagból készült vázszerkezettel értek el. Ez a F-1 technikára épülő kialakítás kis tömegnél is nagyon szilárd.



Porsche Carrera GT – a fenevad 1


A tervezők a kecses forma megőrzése érdekében a karosszériát nem csúfították el hatalmas spoilerekkel, hanem a szintén versenysportban használatos diffúzorokat választották. Ezek a kocsi aljára szerelt speciális kiképzésű lemezek, jelentősen növelik nagy sebességnél a leszorítóerőt. Ezt tovább fokozza a 120 km/óránál automatikusan működésbe lépő hátsó szárny, mely fokozatmentes állítása révén segíti a hátsó kerekek kellő tapadását.


Porsche Carrera GT – a fenevad 1

Klikk a képre!

Őserő

A Carrera GT mozgatásáról egy igazi kuriózum gondoskodik: ez az erőmű ugyanis a Porsche Forma-1-es motorjának egyenesági leszármazottja. A prototípus 5,5 literes V10-es motorját a mérnökök továbbfejlesztették, ennek eredménye egy 5733 köcentis vérbeli sportmotor. Az átplasztikázott aggregát elképesztő, 612 lóerős teljesítményre képes, melyet 8000-es fordulatszámon ér el. A nyomaték tekintetében sincs szégyenkeznivalója az új Porschének, hiszen a maximális 590 Nm-es érték igazán impozáns, ráadásul a hétköznapi használhatóság érdekében már alacsony, 2000-es fordulattól is közel 400 Newtonméter áll a vezető rendelkezésére.


Porsche Carrera GT – a fenevad 1

Klikk a képre!

A motor hatalmas erejét teljesen új fejlesztésű kerámia kuplungtárcsa, a PCCC (Porsche Ceramic Composite Clutch) továbbítja a hatfokozatú kéziváltóhoz. A bődületes dinamizmust remekül tükrözik az autó menetteljesítményei: a százra gyorsításhoz mindössze 3,9 másodpercre van szükség, de a kétszázas tempó elérése is csak 9,9 másodpercbe telik. A lélegzetelállítóan vehemens gyorsulás egészen a 330 km/órás csúcssebességig tart. A Carrera GT vezetőjének rendkívüli képességeket kell mutatnia, ha a maximumot akarja kihozni Porchéjából, hiszen a hátsókerék-hajtású autóban, vérbeli sportkocsihoz méltón nincs menetstabilizáló, így a vezető csak a saját tudásában és a kipörgésgátlóban bízhat.

Igazi high-tech

A sofőrnek persze nem kell aggódnia, mivel a kocsiban hatalmas tartalékok vannak: a több lengőkaros független felfüggesztésű sportfutóművet speciális, eddig kizárólag a versenysportban használatos rendkívül könnyű, kovácsolt magnézium felnikkel szerelték fel, melyekre külön a Carrera GT számára kevert gumik kerültek: előre 265/35 ZR 19-es, hátulra pedig 335/30 ZR 20-as méretben.


Porsche Carrera GT – a fenevad 1


A fékrendszer sem mindennapi, hiszen ennél a modellnél is, akárcsak a Porsche 911 GT2-nél, kerámia féktárcsákat alkalmaznak, amelyek jelentősen csökkentik a felmelegedéskor fellépő fékhatás-csökkenést, és teljesen korróziómentesek. Ráadásul közel 16 ilogrammos súlymegtakarítás is elérhető velük, ami számottevően csökkenti a kocsi rugózatlan tömegét.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik