Belföld

Optimisták az európai online újságok

Európa vezető online kiadói a reklámpiac szűkülése ellenére is bizakodóak az ágazat jövőjét illetően. Véleményük szerint az internetes tartalomszolgáltatásban lévő lehetőségek és az ebből származó bevételek jelentős része még kiaknázásra vár.

Európa legnagyobb internetes lapjainak vezetői szerint a piacon a potenciálisan megtermelhető bevételnek csupán a töredékét sikerül realizálni. A Le Monde, a The Guardian, a La Stampa, a Wall Street Journal, a Neue Zürcher Zeitung, a Spiegel, a F.A.Z. vagy a dán Politiken online kiadásainak vezetői szerint a jövőben az online tartalomszolgáltatók az egyes célcsoportok elérését megkönnyítő termékekkel és szolgáltatásokkal lépnek a piacra. Mindez a kiadói piac jelentős átrendeződésével jár majd – állítják a svájci Interactive Publishing által rendezett kerekasztal-beszélgetés résztvevői.

A fent említett online lapok vezetőinek meggyőződése, hogy a kiadók élén bekövetkező generációváltást követően integrált stratégiát alakítanak ki a cégek.

Sovány jelen, rózsás jövő?

Noha az online kiadások olvasótábora folyamatosan gyarapszik, és az infrastruktúra is évről-évre javul, a nagy kiadók stratégiai terveiben az internetes részlegek nem kapnak jelentős szerepet. A helyzetet tovább rontja, hogy a hagyományos területeken jelentkező nehézségek többek között az online üzlettől vonják el a forrásokat.

Az internetes kiadványok vezetőiből álló csoport szerint a „fizetős” tartalomszolgáltatás a jövőben is csak kiegészítő bevételt hozhat. Meggyőződésük szerint ugyanakkor a gazdaságos működésnek elengedhetetlen feltétele, hogy a reklámipar ne becsülje alul az online reklámban rejlő lehetőségeket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik