Belföld

Több SEAT-ot adtak el tavaly Magyarországon

A SEAT személygépkocsik értékesítése tavaly 20 százalékkal bővült Magyarországon, a márkakereskedések 2002-ben összesen 6137 darabot adtak el - mondta Orbán Szabolcs, a kizárólagos importőr Porsche Hungaria Kft. márkaigazgatója. Ezzel a márka piaci részesedése 3,4 százalékra nőtt az év során.

A bővülés mintegy 8 százalékponttal haladta meg a teljes belföldi autópiac bővülését, amit a márkaigazgató annak tulajdonít, hogy a SEAT-ok ismertsége és elfogadottsága most került összhangba a műszaki tartalommal, az ár-érték aránnyal Magyarországon.

Orbán Szabolcs rámutatott: az értékesítés 40 százalékát az új Ibiza tette ki. A modell iránt akkora volt az érdeklődés, hogy a gyártókapacitás szűknek bizonyult, tavaly csak 16 hetes átfutási idővel tudták szállítani. Az idén az átadás idejét sikerül 6 hétre csökkenteni, miután a próbaüzem után az év első negyedében megkezdi a termelést a Volkswagen konszern pozsonyi gyára, ahol Ibizákat szerelnek össze. A márkaigazgató elmondta: az idén szintén az összpiacit meghaladó mértékű értékesítést terveznek, 7000 SEAT eladásával számolnak.

Orbán Szabolcs elmondta: az idén folytatódik a jelenleg 28 tagú márkakereskedői hálózat bővítése illetve átalakítása. Az értékesítőhelyek számát 33-35-re emelik. A szolgáltatás színvonalának emelése, az új arculat kialakítása a meglévő kereskedéseknél is átlagosan 20-100 millió forint beruházást igényel a kereskedőktől.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik