Belföld

Est FM helyett Radiocafé – a szeretetadó

Nevet vált a nemrégiben tulajdonost cserélő rádió, az Est FM. A megújuló kereskedelmi rádió együttműködést tervez a Tv2-vel is.

A korábban 40 százalékban tulajdonos Moccamogul Kft. kivásárolta a 60 százalékos részesedésű Est Média csoportot, így immár

Programváltozások

A tulajdonos- és névváltás után némileg átalakul az eddig Est FM műsorszerkezete. Biztosan megmaradnak viszont a Forintos percek című, gazdasági tárgykörű műsorszakaszok. Az életmód és magazin jellegű programok nagy hangsúlyt kapnak a jövőben (is). Ugyanakkor a zenei műsorok átalakulnak: a rétegzenéket külön csoportosítják, esetleg későbbi időpontra teszik, és „ismertebb, közepesen ismert vagy éppen ismertségre érdemes zenéket” sugároznak majd – mondta el a FigyelőNetnek Kádár Tamás, az Edison-csoport társtulajdonosa. 

100 százalékban birtokolja azt a rádióállomást, amely január elsejétől Radiocafé 98.6 néven működik majd tovább. „A Radiocafé 98.6 elsősorban szeretetet akar sugározni mindenkinek, akinek igénye van rá” – hangsúlyozza Alpári László, az adó megbízott főszerkesztője.


Hogy ez mennyire sikerül, azt még nem tudni, annyi azonban bizonyos, néhány újdonság is lesz a magyar kereskedelmi rádiózás történetében az új állomás megjelenésével. És az újdonságok közé nemcsak a latinos, „cosmopolitanós”, kávézós, vidám hangvétel tartozik, hanem néhány szakmai kapcsolat is.



Est FM helyett Radiocafé – a szeretetadó 1


Együttműködés a Tv2-vel


Mint azt Kádár Tamás, a Moccamogult Kft.-t irányító Edison-csoport társtulajdonosa a FigyelőNetnek elmondta, a radiocafé együttműködést tervez az egyik nagy kereskedelmi tévével, a Tv2-vel. Ez valóban újdonságnak számítana a magyar kereskedelmi rádiózásban. A stratégiai együttműködés részleteiről még nem sokat tudni, de annyi bizonyosnak látszik, hogy a képernyőről már jól ismert sztárok színesítenék a Radiocafé műsorát, illetve a rádió is meg-megjelenne az országos kereskedelmi adó programjaiban.

Alpári szerint az új arculat mellett az Est FM örökségét is megőrzik. Az ország népességének közel egyharmada számára szeretnék fogyaszthatóvá és közérthetővé tenni programjaikat. Rövid távú céljuk egyébként az, hogy a Roxy mögött a második helyre jöjjenek fel, hosszabb távon pedig a leghallgatottabb budapesti regionális kereskedelmi adóvá szeretnének előlépni. (A fővárosban jelenleg csaknem 20 állomás fogható a közszolgálati adókkal együtt.)

A Moccamogul minőségi célja az, hogy a leghosszabban hallgatott rádió legyen állomásuk a vételkörzeten belül. Mennyiség tekintetében rövid távon a jelenlegi körülbelül százezres hallgatottság megkétszerezését tűzték ki.

Az Edison-csoport nagy tervei

Kádár és Alpári is tulajdonosa egyébként az Edison-csoportnak, amely a Moccamogult, és így áttételesen a Radiocafét is irányítja. A csoport tagja a Moccamogulon kívül az Edison Network, az egyik legnagyobb magyar tulajdonban működő hazai reklámcég. Ezenkívül a Berg Média Budapest médiaügynökség, a Premium Média Sales House és a H.T. Spies nyomdai produkciós társaság tartozik a csoporthoz. A Premium Média értékesíti majd a radiocafé reklámidejét.

Kádár Tamás elmondta, hogy az Edison-csoport nem hozza nyilvánosságra, mennyiért szerezte meg az Est FM-et. Információink szerint százmillió forintos nagyságrendű tranzakcióról volt szó (ebbe beleértendő az adósságok átvállalása is). A pénzügyi tervek szerint jövőre 200 millió forintos bevételt szeretne elérni a rádió. A nullszaldó vagy ahhoz közeli pozitív eredmény már nagy siker lenne – jegyezte meg Kádár.

A Radiocafé tartani fogja az Est FM és az ORTT közötti szerződésben rögzített 51 százalékos szövegarányt – mondta Kádár Tamás a FigyelőNetnek. – Olyan szórakoztató „talk-rádió” lesz, amely nem a hírekre és nem a közszolgálati műsorokra specializálódik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik