Belföld

Opel Signum – innovatív megoldások

Az Opel nem kisebb szerepet szán új csúcsmodelljének, az üzletembereknek szánt Signumnak, mint hogy más márkáktól csábítson el luxusautó vásárlókat.

Az Opel új zászlóshajójának története egészen 1997-re nyúlik vissza, ekkor mutatták be ugyanis azt a koncepció autót, amely a mára megvalósult autó alapját képezi. A Vectra széria csúcsát képviselő autó, akárcsak tanulmány elődje nehezen sorolható kategóriákba.

 Régebbi luxus Opelek

Az Opel elsősorban nagyszériás, „kommersz” autóiról vált ismertté, pedig szinte mindig gyártott kifejezetten igényes vásárlóknak szánt modelleket is. A harmincas évek végétől a hatvanas évek közepéig ezt a Kapitan-széria testesítette meg. Ezt a sorozatot olyan méltán híres autók folytatták, mint az Admiral vagy a Diplomat. Ezeket a modelleket az 1977-től gyártott Senator követte, most pedig itt a Signum.

A kocsi sziluettje leginkább a Renault Vel Satist idézi, bár a Signum vonalvezetése valamivel dinamikusabb. A formai megoldások nagy része a Vectrától származik, az arányok változása azonban önálló egyéniséget kölcsönöz az autónak. A Signum csak négy centivel hosszabb és magasabb, mint az alapjait adó Vectra, mégis teljesen más. Ennek oka, hogy az egyszerre sportos és elegáns, csapott végű nagyautó tengelytávja 13 centit nőtt. A rövid hátsó túlnyúlás és a vaskos C oszlop megteszi hatását. A szemből egyértelműen Vectraként azonosítható Opel oldalról és hátulról nézve nehezen kategorizálható.

A hatalmas, 2830 milliméteres tengelytávnak köszönhetően az autó térkínálata sokkolóan nagy. A Signum egyik fő attrakciója innovatív ülésrendszere, amely két-, illetve háromüléses konfigurációban is használható. A hosszú tengelytávnak köszönhetően a kocsi egy felsőkategóriás luxusautó hatalmas terét és komfortját nyújtja.

A speciális, FlexSpace-nek nevezett ülés-átalakítási rendszernek köszönhetően a három személyre szabott pad két hatalmas fotellé és egy középső pulttá alakítható. A két szélső fotel 13 centiméteres úton tologatható, a háttámlák szöge pedig széles tartományban variálható, ezzel egy „business class” repülőgép ülés kényelmét nyújtva.

 

Multifunkcionális utazási asszisztens

A hátsó ülések ennél sokkal többet tudnak. Az Opel mérnökei a középső hátsó ülést különösen változtathatónak tervezték, így középen helyet kapott egy rendkívül praktikus tárolókonzol is. Ez a felszerelés multifunkcionális asszisztensként is szolgál, hiszen egyszerre kényelmes karfa, szórakoztatócentrum vagy akár mobil iroda. A berendezés magába foglal két kihajtható tálcát, pohártartót, egy kis hűtőszekrényt, szemétkosarat, elektromos csatlakozót, és egy hordozható DVD lejátszót.

A Signum utasterének másik érdekessége a tetőre szerelt konzol, amelyben olvasólámpa, valamint a szokásosnál lényegesen több raktér található. Az autóban természetesen nem csak a hátul ülők élvezhetik a fejedelmi kényelmet. A Vectrából származó első két ülés felár ellenében szellőztethető és a légkondicionálóval hűthető is.

 

Korszerű technika

Az Opel a Signummal három új ECOTEC motort vezet be. Első közvetlen befecskendezéses 2,2 literes benzinmotorja 155 lóerős lesz. Ezt követi a 2 literes, turbófeltöltésű 175 lovas. A két benzines erőforrás mellett a paletta kiegészül egy 3,0 literes, 177 lóerős V6-os common-rail dízelmotorral is.

Mindhárom verzió megkapja az új IDS (Interactiv Driving System) interaktív vezetési rendszert, amely igazán egyedülálló vezetési élményt kínál. További újdonság az adaptív bi-xenon fényszórókkal szerelt első lámpa.

Az autó hivatalos bemutatójára 2003 tavaszán, a következő Genfi Autószalon kerül sor, az első példányokat pedig jövő nyáron kaphatják meg tulajdonosaik. Az Opel nagy várakozással tekint az új modell bemutatása elé, hiszen a tervek szerint a Signumnak és a hozzá hasonló különleges modelleknek, így a Merivának és a Zafirának hamarosan a cég eladásainak 40 százalékát kellene lefedniük.

 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik