Belföld

Hogyan és mennyiért beszéljünk az EU csatlakozásról?

Az EU-csatlakozással kapcsolatos kormányzati kommunikációs stratégia újabb szakaszához, a népszavazásig tartó intenzív mozgósítási kampányhoz szükséges intézményrendszer kialakítása folyamatban van - közölte Baja Ferenc, a Miniszterelnöki Hivatal civil kapcsolatokért felelős államtitkára az Országgyűlés európai integrációs bizottsága szerdai ülésén. A magyar társadalom mozgósítását és tájékoztatását az unióval kapcsolatban egy közalapítvány irányítaná. Baja szavai szerint egy nyitott szellemi műhelyt, az össztársadalmi összefogás kereteit kell megteremteni. A társadalom felkészítésével kapcsolatos feladatokat a Miniszterelnöki Hivatalon belül a civil kapcsolatokért felelős kormánymegbízott látja el. Bársony András, külügyi államtitkár beszámolt arról, hogy az EU-csatlakozás társadalmi megítélése - bár az utóbbi két közvélemény-kutatás némi visszaesést mutatott - stabil, a minimálisan előírható egyszerű többséget meghaladja a támogatottság. A kormány 2001-ben és 2002-ben évente valamivel több mint 600 millió forintot fordított a tájékoztatásra és a 2003. évi ügydöntő népszavazás kommunikációs költségei 2,5-3 milliárd forintra becsülhetők.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik