Belföld

A Xerox Corporation termékkínálata

A 2000 októberében elkezdett komplett strukturális és stratégiai irányváltás eredményeként javult a Xerox Corporation működési eredménye és ismét jövedelmezővé vált a részvényesek számára. A Xerox Magyarország Kft. már 2001-ben is jelentősen hozzájárult ehhez a folyamathoz, hiszen az előző évhez képest 24%-os összárbevétel növekedést ért el. A vállalat a legújabb fejlesztések eredményeként az idén minden eddiginél szélesebb termékválasztékkal indult harcba a felhasználók bizalmáért. A magyar közönség elsőként a DocuColor 1632/2240-es színes irodai multifunkciós berendezéssel ismerkedhet meg.

Az elmúlt időszakban végrehajtott átszervezés, amely egy erősebb, karcsúbb és hatékonyabb vállalatot eredményezett, már az idei év első felében helyreállította a Xerox Corporation jövedelmezőségét. A működési eredmények javulása 42,5 százalékos bruttó árrést eredményezett, ami 3,4 százalékpontos növekedést jelent a tavalyi év megfelelő időszakához képest. Ennek hatására a jövedelmezőség is javult, ami a második negyedévben már részvényenként 12 cent hozamot jelent.

A Xerox magyarországi leányvállalata az előrejelzések szerint 2002 harmadik negyedévére a – tavalyi év hasonló időszakához képest – növelni fogja bevételeit. (A 2000-ben 3.2 millió Ft értékű adózás előtti profit 2001-ben 265 millió forintra növekedett.) A Xerox Magyarországnak 1999 óta komoly szerepe van abban, hogy az irodai digitális multifunkciós technológiát hazánkban is egyre szélesebb körben alkalmazzák. Ennek megfelelően – független források (IDC – International Data Corporation) szerint – az irodai digitális piac értékének 17%-át birtokolja. Ezen eredmények egyrészt a 2002 januárjában bevezetett ún. Account Management stratégiának köszönhetőek, melynek keretében a Xerox Magyarország direkt értékesítési hálózatán belül 150 kiemelt ügyfelet kezel. A legnagyobb kiemelt ügyfelek közé tartozik a Budapest Bank, az Országos Széchényi Könyvtár, a Westel, a Matáv, a GE Lightening, a GE Capital, a TVK, a CIB Bank, a Kereskedelmi és Hitelbank Rt. valamint a Copy General. Az eredmények javulásához az indirekt értékesítési csatorna erősödése is hozzájárul, amely keretein belül a vállalat komoly erőfeszítéseket tesz az országos lefedettség kiépítésére.

A Xerox kutatásai szerint a középkategóriás színes nyomtató-másolók piaca 2002-ben előreláthatóan 36%-kal növekszik. A 2002 őszén bevezetésre kerülő Xerox DocuColor 2240-es és a DocuColor 1632-es berendezéseket a Xerox kifejezetten ennek a felhasználói körnek fejlesztette ki, s így első sorban az irodai felhasználóknak ajánlja. A berendezések rendkívül egyszerűen, hálózatban működtethetőek, gyorsan és olcsón dolgoznak, az általuk használt EA toner pedig kiváló felbontást biztosít. Az EA tonert (Emulsion Aggregation), amely egységes méretű (kb 3-5 mikron átmérőjű) és alakú festékmolekulákat tartalmaz, a Xerox kanadai kutatólaboratóriumában fejlesztették ki. A hatékony festékfelvitelnek köszönhetően az EA-toner használata során 40%-kal kevesebb festéket használunk a nyomtatáshoz mint a korábban használt tonerekkel. Az EA-technológia nem csak gazdaságossági hanem környezetvédelmi szempontból is átütő jelentőséggel bír.

A DocuColor 2240-es és a DocuColor 1632-es berendezések értékesítési stratégiája felhasználja a berendezés tulajdonságainak – a versenytárssakkal szembeni – legfontosabb előnyeit, így mindenek előtt a költséghatékony működést, amely a színes technológia folyamatos fejlesztésének és az előállítási költségek csökkenésének köszönhető.

Ezen termékek értékesítése első sorban arra épül, hogy a színes és fekete-fehér berendezések (másolók, nyomtatók, faxok és szkennerek) ma már az irodák elengedhetetlen kellékei. A DocuColor 2240-es és a DocuColor 1632-es berendezések – csakúgy mint a Xerox által az elkövetkezendő években bevezetendő termékek – ezeket a funkciókat egyben szállítják majd a kicsi, a közepes és a nagy irodák számára egyaránt.

A Xerox Magyarország célja, hogy a most bemutatott DocuColor 2240-es és a DocuColor 1632-es, illetve az ezeket követő berendezésekkel az irodai színes területen két éven belül 30%-ra növelje az irodai szegmensben lévő piaci részesedését.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik