Belföld

Lassult a hipermarketek terjeszkedése

[FN, MTI-Eco] Az idei év első öt hónapjában lassult a hipermarketek terjeszkedése az élelmiszerkereskedelmi piacon - áll a GfK Piackutató Intézet jelentésében. Részesedésük a jelenlegi 18 százalékról 2005-re 25 százalékra emelkedhet. A legutóbbi reprezentatív felmérésüket összefoglaló közlemény szerint az idei év első öt hónapjában a háztartások beszerzéseiben a hiper- és szupermarketek, a diszkontok, valamint a Cash and Carry (C+C) típusú üzletek aránya együttesen 52 százalék volt a napi fogyasztási cikkek kereskedelmében. A közleményből kiderül, hogy a korábbi évek tendenciájától eltérően a szupermarketek tartani tudták pozíciójukat, részesedésük a háztartások beszerzéseiből az idei év első öt hónapjában 15 százalék volt, ami megegyezik a 2001-es adatokkal. A diszkontok és a C+C típusú üzletek részesedése viszont 1-1 százalékpontot csökkent, így a diszkontoké 2002 január-májusban 15, a C+C típusú üzleteké pedig 4 százalék volt. A láncba szervezett kis boltok erősödésének és terjeszkedésének következményeként a kis boltok az idei év első öt hónapjában tartani tudták 35 százalékos részesedésüket, ami megegyezik az elmúlt évi értékkel. A "szervezetlen kereskedelmi formák" - utcai árus, piac - nem veszítettek pozíciójukból: 2001-hez hasonlóan 13 százalékkal részesednek a napi fogyasztási cikkek forgalmából. Ez az arány azonban a szervezett kereskedelem erősödésével tovább csökkenhet - derül ki az intézet közleményéből.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik