Belföld

A kis cégek fontosnak tartják, de nem alkalmazzák a marketinget

A kutatás adatai szerint, a kis cégek nagy többsége már érzi, hogy hasznos lenne alkalmaznia az értékesítés növelésére marketing eszközöket, ám a gyakorlati megvalósításig a legtöbben még nem jutnak el, hiányosak az ismereteik arról, mi is a marketing. Azok a cégek, melyek az EU-csatlakozásig hátralevő rövid időben nem lépnek a profi értékesítés és marketing útjára, komoly nehézségekkel lesznek kénytelenek szembenézni.

A kis cégek marketing kiszolgálására szakosodott MarketCom Tanácsadó Kft. – a Magyar Marketing Szövetség közreműködésével – 2002. júniusában átfogó felmérést készített a hazai mikro-, kis-, és középvállalkozások körében a cégek marketinggel kapcsolatos aktivitása terén.

A kutatás célja annak felmérése volt, hogy marketing szempontból mennyire felkészültek a hazai kis cégek a közelgő Uniós piaci csatlakozásunkra.

Fontos a marketing…

A kutatás egyik kérdéscsoportja azt vizsgálta, hogy a válaszadó cégvezetők mennyire tartják, tartanák fontosnak, hogy saját cégükben marketing módszereket alkalmazzanak. Az eredmények azt mutatják, hogy a cégek a közepesnél egyértelműen fontosabbnak tartják (1-7-es skálán átlagosan 5,16-os fontosság, szórás: 1,3) a marketing eszközök alkalmazását cégük minél sikeresebb működéséhez.

Ez persze csak elméleti síkon megnyugtató eredmény, hiszen hiába tartják fontosnak a marketing eszközök, módszerek alkalmazását a hazai cégek, ha a gyakorlati alkalmazásban súlyos hiányosságok vannak még.

… de nem tudják, mi az

A kutatás egy másik kérdéscsoportja azt mérte fel, hogy a cégek mennyire tudatosan alkalmazzák az egyes marketing eszközöket és módszereket. A spontán és a felsorolás alapján mért említések arányából egyértelműen kitűnik, hogy a megkérdezett cégek a legtöbb esetben az általuk amúgy esetleg alkalmazott eszközről sem tudták, hogy az a marketing eszköztárába tartozik.

Az egyik legszembetűnőbb arány az internetes jelenléttel kapcsolatosan jelentkezett: az internetes oldallal rendelkező kis cégek mindössze 7%-a tudta, hogy ez is az üzletszerzést támogató marketing egyik eszköze.

A felmérésről további információk a http://www.marketcom.hu/ címen találhatók.

Kutatási módszertan:

Megkérdezettek köre: a budapesti mikro-, kis- és középvállalkozások (MKKV), melyek éves árbevétele 20-1000 millió forint közötti (2000)
Mintavételi módszer: rétegzett véletlen mintavétel
Sikeres megkérdezések száma: 127
Kutatási időszak: 2002. május 20. – július 9.
Módszertan: CATI (telefonos megkérdezés)

További információ:
Simon Attila

E-mail: simon.attila@marketcom.hu
Tel: (1) 468-3033
Fax: (1) 222-3083

Ajánlott videó

Olvasói sztorik