Belföld

Csökken a német márkahűség

Csökken a német márkahűség 1A forgalom egyre nagyobb részét adják a kereskedelmi márkák Németországban, a termelői márkák hátrányára zajló folyamat eredményeként 2010-re akár már minden harmadik eladott áru nem a gyártó, hanem a kereskedő nevét fogja viselni – derül ki az Accenture tanácsadó cég tanulmányából. A Handelsblatt által ismertetett elemzés szerint a német piacon az elmúlt tíz év során 8 százalékos esés következtében mára 70 százalék alá süllyedt a márkahűség. Egyre nagyobb rés nyílik tehát az új márkákkal kísérletezőknek, amit a jelek szerint a német kereskedők ki is használtak: tavaly az élelmiszertermékek 17 százaléka viselte már az ő nevüket, az EuroHandelsinstitut felmérése szerint e termékek részesedése a teljes forgalomból a 24 százalékot is elérte.

[Világgazdaság]

Ajánlott videó

Olvasói sztorik