Belföld

Ferrari FX – közúti Forma-1

A Ferrari április végén mutatta be az FX fantázianévre keresztelt szuper-sportkocsit , az F50-es utód prototípusát. A 650 lóerős szívvel megáldott fenevad nem ismeri a kompromisszumokat.

Elsőként az április 26-a és július 14-e között Tokióban, a Kortárs Művészetek Múzeumában megrendezett “Artedinamica: Ferrari and Maserati” című kiállításon fog bemutatkozni a maranellói gyár legújabb tanulmányautója. Az FX névre keresztelt koncepcióautó a korábbi F40 és F50 modellek hagyományait folytja.

Az olaszok új üdvöskéje az utakon F60-as néven fog majd ismertté válni, azaz a modell az F60 prototípusának tekinthető. A kocsi formaterve Ken Okuyama, a Pininfarina egykori tervezőjének ízlését dicséri, akinek nevét többek között a 2000-ben bemutatott Pininfarina Rossa koncepcióautó öregbíti.

Ferrari FX – közúti Forma-1 1A Ferrari 1987-ben az F40-es modellel mutatkozott be a szuper-sportkocsi gyártók között, 2,9 literes V8-as biturbó motorja 478 lóerőnyi teljesítménnyel büszkélkedhetett. A hatalmas erőnek és a csupán 1100 kilogrammos tömegének köszönhetően 4 másodperc körül gyorsult 100 km/órára, végsebessége pedig elérte a 324 km/órát.

Az F40-et 1995-ben, a gyár születésének ötvenedik évfordulóján váltotta le az F50-es, amely már 4,7 literes V12-es szívómotort kapott, teljesítménye pedig már átlépte a bűvös 500 lóerős határt – egészen pontosan: teljesítette. Ebbe a modellbe már számos ponton 520 lóerőt bizonyított Forma-1-es technológiát épített a paripás márka, aminek az eredménye is hamar megmutatkozott: a kocsi 3,87 másodperc alatt katapultált 100 km/órás sebességre, a meggyőző gyorsulásnak pedig csak 325 km/óránál szabott határt a légellenállás.

Bár a Tokióban kiállított prototípus még nem tárja fel teljes egészében az F60 bájait, lehet sejteni egyet s mást a lemezek alatti technikáról: az FX váza – az F50-eshez hasonlóan – szénszálból fog készülni, emellett a nyomórudas felfüggesztések és a karbon Brembo féktárcsák is a versenypályák világát varázsolják majd a vastag pénztárcájú tulajdonosok garázsaiba.

A felfelé nyíló ajtókkal szerelt szupergépbe tehát Forma-1-es technológiát épít a Ferrari. Ennek felel meg az erőforrás tradicionális elhelyezése is: középen az autó hossztengelye mentén. A hírek szerint a hatliteres motor 12 hengeres lesz majd, melyek V-alakban lesznek elrendezve. A 650 lóerős erőmű erejét egy hét fokozatú szekvenciális versenyváltó továbbítja a kerekekhez. Az F60-as végsebessége 330 km/óra és 100-as tempóra körülbelül 3 másodperc alatt gyorsul fel.

A szuper-sportkocsi ára fél millió euró lesz, a háromszáz legyártott példányt válogatott ügyfélkörben értékesíti majd a maranellói gyár. Aki tehát kedvet kapott a piros csodához, kezdhet spórolni, hogy az F60 autóipari világpremierjén, a 2002. szeptember 26-án nyíló Párizsi Autószalonon feliratkozhasson az exkluzív listára. A későbbi csalódást megelőzendő nem árt tudni, hogy csak korábbi Ferrari-tulajdonosok jelezhetik vásárlási igényüket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik