Belföld

Land Rover Discovery: egy lépés a dizájn felé

Bemutatták a Land Rover Discovery legfrissebb változatát. A legfeltűnőbb az új front- és a hátsó rész. A "ráncfelvarráson" átesett kocsi követi az új Range Rover írányvonalát, de a motortérben is történt beavatkozás.

Közelebb a nagytesóhoz

Land Rover Discovery: egy lépés a dizájn felé 1A New York-i nemzetközi autókiállíátson a Ford tulajdonában lévő Land Rover bemutatta az átdolgozott Discovery terepjárót. A kocsi alapformája nem sokat változott, terepjáróhoz méltóan maradt a kocka-doboz jelleg, a borító dizájn viszont alaposan megújult. Küllemre a Discovery így elég közel került a cég nemrég bemutatott zászlóshajó, a Range Rover által indított új formatervezési irányvonalhoz. A Ford illetékesei elmondták, hogy a Range Roverrel bevezetett első kialakítás előbb-utóbb a márka összes modelljén feltűnik majd.

Land Rover palettaA Land Rover talán a leghíresebb csak terepjárókat gyártó cég, amely jelenleg négy modellel van jelen a piacon. Gyártanak viszonylag puritán, de az extrém körülményeket is könnyedén viselő alumíniumkarosszériás autót, ilyen a Defender, de van a kínálatban luxusterepjáró is, mint a Range Rover. A már említett Defender a gyár legrégebbi típusa, a legújabb pedig a hobbiterepjáró Freelander. A Discovery sok szempontból a középutat képviseli, nagyon kényelmes belső és nagyon jó terepjáró-képesség jellemzi.

Az első fényszóró átlátszó bura alá került, a fényszórónál kicsit lejjebb, a lámpa alsó sarkában helyezték el a távolsági fény forrását. Az irányjelző a közös fényforrás sarkában található. A lámpák mellett új a lökhárító és kicsit alakítottak a hűtőrácson is. A hátsó részen is hasonló változtatásokra került sor. A függőleges lámpasor jó harminc centivel került feljebb, az alsó lámpákat pedig a lökhárítóba integrálták a Ford mérnökei.

Futómű, motor

Land Rover Discovery: egy lépés a dizájn felé 2A terepjáró technikáját csak nagyon kicsit bolygatták meg, de a britek igyekeztek a dzsipvásárlók egyre növekvő elvárásainak megfelelni. A négykerék-meghajtást (Electronic Traction Control, ETC) finomították, változtattak a fékbetéteken és a kerékfelfüggesztésen is. A modell megkapta a Range-ből ismert HDC-t (Hill Descent Control) is, amely völgymenetben segíti a Land Rover fekvését. Opcióként kapható lesz középső differenciál, szintszabályozás és aktív futómű, az ACE (mely a terepen méri a karosszériadőlést és e szerint alakítja a rugózást). Az aktív biztonsághoz mindezek mellett hozzátartozik a szériafelszerelésként szállított négycsatornás blokkolásgátló, és az elektronikus fékerő-elosztó (Electronic Brake-force Distribution) is.

A 4 literes V8-as 185 lóerős benzinmotor mellett, közvetlen befecskendezésű öthengeres turbódízel is rendelhető. Ez 139 lóerős és maximális forgatónyomatéka eléri a 340 Nm-t. A két megszokott motor mellett az új modellben már rendelhető a 4,6 literes V8-as 217 lovas erőforrás is.

Luxus belső

Land Rover Discovery: egy lépés a dizájn felé 3A Discovery belseje igen kényelmes és a vásárló három szín közül válaszhat. Ezek közül kettő új: alpaka bézs és Land Rover-fekete. A kocsi tágasságára jellemző, hogy egyszerre heten is utazhatnak benne, közben pedig suttogva is társaloghatnak. A brit mérnökök ugyanis a legfejlettebb eljárásokat alkalmazták, hogy a motor, a futómű és a menetszél zajából a lehető legkevesebb jusson az utastérbe.

A változtatások eredménye, hogy egyrészt javították a Discovery hagyományosan kiemelkedő terepező képességét, másrészt jelentősen kiterjesztették a kocsi on-road képességeit. Persze szó sincs arról, hogy napszemüveges hobbiautó vált volna a hírnevéért alaposan megdolgozott modellből, csupán az egyre válogatósabb fogyasztók igényeit felismerve döntött úgy a Ford, hogy “nem baj az, ha szép is”.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik