Belföld

A Pepsi oldalára billenhet a mérleg a kólaháborúban

A Pepsi lépéselőnyhöz juthat a sok évtizedes múltra visszatekintő csatájában a Coca-Colával. A közelmúltban két olyan szerződést sikerült tető alá hoznia, ami igen kellemetlenül érinthette nagy riválisát.

A Pepsi oldalára billenhet a mérleg a kólaháborúban 1 A Pepsico és a Coca-Cola vérremenő csatájában, most úgy tűnik a Pepsi előnyre tehet szert, miután a nemzeti futball liga, az NFL a Pepsit választotta hivatalos szponzorának. Bár az ügylet értékét nem hozták nyilvánosságra, valószínűleg több száz millió dollárról lehet szó. Elemzők szerint a szerződés fajsúlya a Coors söréhez hasonló; a sör gyártója 300 millió dollárt fizetett azért, hogy ő lehessen a futball liga hivatalos sörszponzora.

Az NFL, a multimilliárdos vállalkozás óriási népszerűségnek örvend az Egyesült Államokban. Egyetlen hétvégén 120 millió nézőt képes a képernyők elé vonzani. Ebből kiindulva vélik elemzők úgy, hogy a most megkötött szponzorszerződésnek komoly szerepe lehet a kóla-háború jövőjét tekintve.

Károgó elemzők, higgadt Coca-ColaAz elemzők károgtak az elúszott üzletek miatt, a Coca-Cola – látszólag – ügyet sem vet a kihagyott lehetőségekre. Mivel az NFL nem jött össze, ezért a társaság a csapatokra irányítja a figyelmét – nyilatkozták a cég illetékesei. A liga 32 franchise-partnere közül 20-szal már megállapodott a társaság a szponzorálásról, és reményei szerint ez éppen olyan hatásos lesz, mint maga a liga támogatása.

Az NFL csak az egyik, amely kellemetlen perceket okozott a Coca-Colának. Ugyanezen a héten a United Airlines is a Pepsit választotta hivatalos üdítőjének a riválisa helyett. Az üzlet az összeget tekintve csepp a tengerben a társaságnak, hiszen 20 milliárd dolláros éves forgalmához viszonyítva az új kontraktus 5 milliós értéke jelentéktelen. Ugyanakkor presztízskérdésként kezelik a cégek, hogy a repülőkön az ő termékeiket szolgálják fel.

“A kutatásaink azt mutatják, hogy a legtöbb ember nem lát különbséget egy nemzeti szponzor státus, egy kiemelt hirdető és egy marketingpartner között” – nyilatkozta a BBC-nek Bill Marks, a Coca-Cola szóvivője. Mindenesetre – az éles meccsben is – a társaságnak vigaszt nyújthat, hogy a cég a fő szponzor az NHL, az NBA és a Nascar versenyek esetében, így nem kell attól tartania, hogy az amerikai sportrajongók azt gondolják, hogy egy kólacég létezik az egész Egyesült Államokban. Maximum a futballrajongóktól tarthat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik