Belföld

Fogászat online

Elemzések szerint az egészségügyi szolgáltatások az interneten leginkább jelenlevő 10 szolgáltatástípus közé tartoznak.

Természetesen nem maga a szolgáltatás zajlik online, hanem a szolgáltatók keresése, az ismerkedés, az első kontaktus, benyomás megszerzése, a szolgáltatásról való részletes információszerzés, majd végül a megfelelő szolgáltató kiválasztása. Az egyes szolgáltatók mindent megtesznek, hogy felhívják magukra a potenciális páciensek figyelmét, s ha ezt elérték igyekeznek megtartani is azt.

A következőkben az egészségügyön belül egy olyan területet vizsgálunk meg, ahol különösen fontos az online jelenlét, a kellemes első benyomás megteremtése, a részletes és objektív információnyújtás, mivel a páciensek többségében negatív attitűd él ezzel a szolgáltatással szemben, s nemcsak fizikailag, hanem az interneten is igyekeznek elkerülni ezeket az intézményeket; a fogászati központokat.

A genetikai adottságaikkal elégedetlen, vagy aktuális fogfájási panaszokkal küszködő személyeknek, illetve azoknak is, akik fogaik egészsége megóvására törekszenek többféle módon is lehetőségük nyílik fogorvosuk megválasztására, szájápolási tanácsok felkutatására az interneten keresztül. Meglátogathatják az egyes fogászati központok saját honlapjait, elindulhatnak egy online adatbázis segítségével, böngészhetnek fogorvosi portálokon. A következőkben a “céges honlap” kategóriában mutatunk be néhány tanulságos hazai megoldást:

A Budapest szívében található Madách Dentál Fogászati Központ (http://www.madachdental.hu) mindent elkövet annak érdekében, hogy leendő ügyfelei szívébe már az internetes találkozás alkalmával belopja magát. Kellemes grafikai megoldás fogadja a látogatót, ami egy egységes corporate design része, így a fogászati központtal az offline világban később bármilyen módon (névjegykártya, szórólap, rendelő) találkozó személy könnyedén azonosíthatja a szervezetet. Az ide tévedő szörfözőket szívélyesen kalauzolja végig a honlap az online rendelőben, részletesen illusztrálva az ügyfelekre váró első találkozás sajátosságait. A kezelési folyamat megismerése után mód nyílik az itt dolgozó fogorvosok fényképes megismerésére is, mely során mindenki kiválaszthatja a számára legszimpatikusabb szakembert. Külön extra, hogy a szakemberválasztást, rendelő választás is követheti, ki-ki kedvenc színének megfelelően ülhet be a virtuális fogászati székbe, s eshet át gondolatban foghúzáson, gyökértömésen vagy elvégeztetheti akár fogainak fehérítését. Ez utóbbi kezelésről külön menüpontban is olvashat a látogató (http://www.madachdental.hu/akcio.html), aki szöveges és képi információt egyaránt megtalál a honlapon. A honlap a legfélősebb látogatókra is gondolva szót ejt az altatásban végzett kezelésekről, kitérve az esetleges problémákra is. Aki a virtuális találkozás után kedvet kap a Madách Dentál Fogászati Központtal történő fizikai megismerésére, a bejelentkezés menüpontban elküldheti az adatait tartalmazó űrlapot a szervezet számára, a félelmét legyőzni nem tudó, illetve további információra éhes látogató pedig a vendégkönyvbe írhatja be dicsérő, vagy marasztaló bejegyzéseit.

A fővároson kívül legintenzívebben az észak-nyugat magyarországi fogorvosok, fogászati központok kommunikálnak az Internet segítségével. Így tesz a soproni Dr. Úry Előd és “csapata” (http://www.ury.hu) is, akik szintén vonzó grafikai megoldással próbálnak hatást gyakorolni a látogatók érzelmeire, kísérlik megteremteni a rendelővel kapcsolatos pozitív beállítódást már az első találkozás alkalmával. A honlap tartalma meglehetősen tömör, a legfontosabb információk szolgáltatására törekszik (rendelési idő, rövid bemutatkozás, rendelők prezentálása. A kapcsolatfelvételt segítő személyi adatok elküldését űrlapküldési lehetőség teszi lehetővé.

Visszatérve a fővárosba, Dr. Tóth Gábor és Dr. Tájnel Erzsébet közös honlapja érdemel említést (http://www.tothdent.hu). Ebben az esetben is a grafika a domináns elem, s a tartalom a leginkább kiegészítésre szoruló tényező. Nagy előnye viszont a honlapnak, hogy három nyelven (magyar, angol, német) tájékozódhatnak a látogatók, így nyelvtudás hiánya miatt senkinek nem kell csalódottan távoznia a honlapról. Az online recepción a rendelési idő és bejelentkezési lehetőség várja a pácienseket; ezt követi a szolgáltatások illetve a munkatársak rövid bemutatása, valamint az elérhetőségi adatok megismétlése.

A fenti példák jelzik, hogy számos fogászati központ veszi igénybe az Internet segítségét ügyfélszerzésre és megtartásra egyaránt. Az első benyomás, az érzelmi szálak szövögetésében már több szervezet optimálisan kihasználja a médium nyújtotta lehetőségeket; tartalmi szempontból azonban a legtöbb oldal meglehetősen szűkszavú, nem fordít elég figyelmet a bemutatkozásra, a látogatók félelmének legyőzésére, a laikusok felmerülő kérdéseinek megválaszolására, ritkán található idegen nyelvű megjelenés és gyakran a honlapok navigációja sem tereli az első kontaktustól az ügyféllé válást valószínűsítő űrlap kitöltéséig a látogatót.
Az online fogászat piacvezetőjének, az optimális fogászati honlap birtokosának címére az elemzett oldalak és a piaci kitekintés alapján a Madách Dentál Fogászati Központ (http://www.madachdental.hu) tűnik legesélyesebbnek!

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik