Belföld

Halaskofák a katedrán

Repülő halak és a beszélő rákok - ez a mutatvány, amelynek sikerüket köszönhetik. Komoly cégek sokat fizetnek, hogy eltanulhassák a halaskofákból lett tanácsadóktól a mesterség, a marketing titkait.

Jamie Whitten, KPMGAz irodavezetőnk is részt vett a FISH! tréningen egy új vállalti program keretében. Igazi rebellió lett belőle. Utána ugyanis egy kitömött hallal jelent meg munkahelyünkön, amit hozzávágott mindenkihez. Az egész iroda felélénkült tőle. Köszönjük!!!!

Létezik egy honlap, amelyen a FISH! tréning résztvevői hálálkodhatnak, elmeséllhetik élményeiket, elmondhatják véleményüket a programról. Az igazi siker, hogy ezt meg is teszik.

A Fish! filozófia Amerikában született egy tanácsadó cég hitvallásaként. Az elnevezés nem véletlen. A cég alapítói, ötletet adói halárusok Seattle-ben. Eredeti szakmájukat ma sem hagyták el. Cégük mára világhírű, ügyfeleik között szerepel a Ford, a Xerox, a KPMG, a Panasonic. Hírük eljutott Európába is. Németországban nemrég jelent meg a Fish filozófiáról egy könyv, melyet a szakemberek is elismernek.

Michelle Albers, XeroxAmióta részt vettem a FISH! tréningen, próbálom feldobni munkahelyemet, és minden ünnepre kitalálni valamilyen mókát. Például Halloweenkor csontvázzal, pókhálóval és egy Xerox hírlevelet olvasó “alien”-nel. Az egyik patkányt rákötöttük egy damilra, és amikor bejött valaki, megrántottuk. A patkány végigrepült az egész termen. Rengeteget nevettünk. Mindenkinek a mi részlegünket tartja a legvidámabbnak. És emellett a teljesítményünk sem csökken!

Lehetséges tehát, hogy a vásárcsarnok halas kofáiból tanácsadó lesz? Talán az ilyen tréningekhez nem kell szaktudás, csupán meggyőződés és életfilozófia? Ezt támasztja alá az amerikai seattle-i Pike Place Fish Market eladóinak esete. Már nemcsak halat árulnak, hanem egy sikeres tanácsadó cég tulajdonosai is. Habár egyiküknek sincs diplomája.

A történet 1965-ben kezdődött. John Yokoyama halakat árult, s egyáltalán nem tetszett neki a mestersége. Amikor azonban főnöke szinte ingyen eladta neki a standot, úgy gondolta, felpörgeti unalmas munkáját. Rövidesen a csarnok összes vevője kizárólag nála vásárolt.

William Hope, Arrow Electronics UK limitedA FISH! filozófia fertőző! Elektromos sokként terjedt szervezetünkben, 970 ember körében, és megmozgatta őket. Az egyik munkatársunk levetítette a FISH! videót 5 éves kislányának. Nagyon korán volt, de az álmos kislány a film megnézése után, berontott az anyukája szobájába és kijelentette: “Mami, esik az eső és én fáradt vagyok de ma FISH! napom lesz!”

Titka az eladásban rejlik: az eladók mixerként dobálják a halakat, rákokat, beszéltetik őket, igazi showműsort kínálnak. Bravúros ügyességük, jó kedvük fellendítette a forgalmat. Céljuk csupán az volt, ők is és a vevők is jól érezzék magukat, és a halas stand bűzét elviselhetőbbé tegyék az egész napos munka során.

Vásárlás közben fedezte fel a fiúkat egy tanácsadó. Arra gondolt, ezt a hangulatot jó pénzért több cégnek is lehetne exportálni. Miért ne akarnák mások is jól érezni magukat?

Shirlene Green, Delta Air LinesRészlegemben bemutattuk a FISH! videót, hogy az önirányító munkacsoportoknak új erőt adjanak. 1100 ember vett részt és nézte meg a filmet. Utána átbeszéltük az Önök által ajánlott témákat, valamint kötetlen beszélgetést folytattunk arról, hogyan lehetne viccesebbé tenni mindennapi munkánkat. Megemelkedett az eladás, és ügyfélszolgálatunkkal egyre elégedettebb mindenki. Mindezt úgy, hogy mindenki jól szórakozzon!

A jó kedv intézményesült: a halárusok megfogalmazták alapelveiket (Essential Creativ Principles), miért érzi jól magát egy ember. S meglapították a Flying Fish / bizFutures Consulting Team tanácsadó céget. Tréningjeiken ma 1000 dolláros díj fejében vehetünk részt. Ezeken fellépnek a halstand dolgozói, akik saját tapasztalataikat és életfelfogásukat osztják meg a megrendelő cég munkatársaival.

Természetesen két tanácsadó vezeti le az egész tréninget, képviselve a szakmát. Erre azért is van szükség, hogy a szolgáltatásért megfelelő mennyiségű pénzt is elkérhessenek.

Panasonic Call Center, igazgatóAmikor a tréningekért felelős igazgató megmutatta nekem a FISH! videót, egészen izgatott lettem. Ugyanis gyakran meglátogattam a seattle-i halpiacot, hogy feltöltődjek energiával! Mondtam neki, azonnal rendelje meg a videót és a teljes szolgáltatást! Nem akarom ragozni, de a FISH! szenzációs! Mindkét filmet bemutattuk az új alkalmazottaknak. Célom, hogy minden részleghez eljusson! Hogy miért? Mert imádom!

A halas stand csapata azonban semmit sem változott. Érdemes ellátogatni weboldalukra, ahol megismerkedhetünk az eladókkal, a különböző halfajtákkal, sőt online meg is vásárolhatjuk őket. Természetesen az életfilozófiájuk és tanácsadási programjukat is megismerhetjük.

Sikerük leginkább abban rejlik, hogy nem takargatják kicsodák, honnan jöttek. Nem akarnak hivatásosak lenni, az ügyfeleket tudományosan meggyőzni. Ők bevallják, hogy programjuk lényege nem más, mint a nevetni tanítás és a munkahelyi légkör feljavítása.

Prezentáció a Flying Fish Consultingnál

A prezentáció programja:

• Fish! video bemutatása

• Haldobálás bemutatása

• Résztvevők haldobálása

• Témák feldolgozása (például: attitűd kialakítása, valós kommunikáció kialakítása, csapatépítés, az ügyfelek kiszolgálása, egyéni tanácsadás)

• Zárás

Ajánlott videó

Olvasói sztorik