Belföld

Az Internet Banking hazai fejlődése

Az Internet Banking hazai helyzetét vizsgálta a Sense/Net által indított net.Wednesday januári rendezvénye. Az elmúlt év tendenciái és díjai mellett számos érdekességről is szó esett.

A Sense/Net (http://www.sensenet.hu) gondozásában működő net.Wednesday rendezvénysorozat utoljára 2001 júniusában vizsgálta az Internet Banking magyarországi helyzetét és perspektíváit. Az akkori élénk eszmecserére való tekintettel 2002 januárjában a szervezők másodszor is nyílt kerekasztal-beszélgetésre invitálták a témával foglalkozó banki szakembereket, akik megosztották a közönséggel a 2001 során szerzett tapasztalataikat, és válaszolhattak a felmerült kérdésekre. Az elmúlt hónapok példátlan változásokat hoztak mind a hazai, mind a nemzetközi pénzügyi életben, a bankok rendkívül mozgalmas időszakot éltek meg. A kerekasztal-beszélgetés résztvevői számos érdekes részlettel tarkítva számoltak be az év végi eredményeikről, az újonnan indított szolgáltatásaikról, illetve az ezzel kapcsolatban elnyert díjaikról. Szekeres Tibor, az EuroDirekt Rt. elnök-vezérigazgatója, számos alapfogalom és alapelv (piac, verseny, értékteremtés) meghatározása révén vonta be a hallgatóságot az Internet Banking témájú beszélgetésbe, majd vitaindító gondolatként kifejtette, hogy véleménye szerint a legtöbb pénzintézetben máig nem kezelik kellő tisztelettel az ügyfeleket, valamint nem ismerik el eléggé a marketing fontosságát, pozitív ellenpéldaként pedig saját cégét említette. A beszélgetők általában egyetértettek abban, hogy a magyar felsőoktatási intézményekben nem fordítanak kellő figyelmet a naprakész marketing-oktatásra, ezért azok, akik a témával behatóan kívánnak foglalkozni, szinte valamennyien külföldi képzések során egészítik ki szaktudásukat. Az Index.hu Rt. részéről Szabó Ákos, kereskedelmi és marketing igazgató számolt be a nemrég lezárult “Az év internetes bankja 2001” verseny érdekes tapasztalatairól és a megfigyelt gondokról, problémákról. A verseny során a Hewlett-Packard Magyarország Kft., a Nemzetközi Bankárképző Központ és az Index.hu Rt. által közösen felállított zsűri a beérkezett pályázatok alapján három kategóriában hirdetett győztest. Szabó Ákos állítása szerint érthetetlen, hogy az Internet Banking szolgáltatásokat, azok bevezetése előtt, miért nem próbáltatják ki a bankok házon belül a saját dolgozóikkal, valamint egy “nagymama” teszt révén az átlag felhasználókkal. Az értékelést végző tesztelők szerint rendkívül zavaró tényező, hogy egy Internetes bankszámla létrehozásához akár több alkalommal is kénytelen az ügyfél a bankfiókokban várakozni, ahol az Internet banking szolgáltatáshoz szükséges információk megszerzését a banki ügyintézők inkompetenciája gyakran megnehezíti. A verseny szempontjairól és végeredményéről a http://www.index.hu/bank címen részletes leírás olvasható. Az Inter-Európa Bank Rt. eBusiness szolgáltatásairól és terveiről Szinai Ádám marketing tanácsadó beszélt a vendégeknek. Bemutatta az Inter-Európa Bank új “Kártyaőr” szolgáltatását, mely az elektronikus vásárlás biztonságát hivatott növelni, illetve felhívta a figyelmet a közeljövőben induló BankoWEB rendszerre is. A rendezvény éjszakába nyúló kötetlen beszélgetéssel zárult, mely során szó esett az Internet Banking technikai és biztonsági problémáiról, a fejlesztési lehetőségekről, illetve a hagyományos bankok rugalmatlan hozzáállásáról és annak orvosolhatóságáról is. A kerekasztal-beszélgetést a micro-payment lehetőségeinek megvitatása zárta, mely során egyértelműen megerősítést nyert, hogy a rentábilis Internet Banking megoldásokat jól átgondolt üzleti és informatikai tervezésnek kell megelőznie, míg a pusztán image építést célzó banki szolgáltatások bevezetése továbbra is igen súlyos veszteségeket okozhat a pénzintézeteknek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik