Belföld

A jövő televíziókészüléke háromdimenziós, multifunkciós és mindez a tenyerünkbe építve

A Panasonic Magyarország Kft. gyermekrajz pályázatot hirdetett általános iskolások részére "Álmodd meg a jövő televízióját!" címmel.

Ennek során a világ vezető szórakoztatóelektronikai gyártója arra kérte a gyerekeket, hogy rajzolják le a jövő televíziókészülékét. A rajzversenyre közel 3000 pályamű érkezett, és volt olyan iskola, amely 446 rajzzal képviselte magát a versenyen, mely lelkesedés elismeréseként a Panasonic egy tévével jutalmazta az intézményt.
A jövő televíziókészüléke háromdimenziós, multifunkciós és mindez a tenyerünkbe építve

A Panasonic Magyarország Kft. gyermekrajz pályázatot hirdetett általános iskolások részére “Álmodd meg a jövő televízióját!” címmel. Ennek során a világ vezető szórakoztatóelektronikai gyártója arra kérte a gyerekeket, hogy rajzolják le a jövő televíziókészülékét. A rajzversenyre közel 3000 pályamű érkezett, és volt olyan iskola, amely 446 rajzzal képviselte magát a versenyen, mely lelkesedés elismeréseként a Panasonic egy tévével jutalmazta az intézményt.

A felhívás szerint a Panasonic ezúttal nem a tévéadások tartamára volt kíváncsi, hanem a tévékészülék formavilágára, funkcióira, felhasználási lehetőségeire helyezte a hangsúlyt.

A rajzok alapján megállapíthatjuk, hogy a felnövekvő nemzedék elképzelései szerint a tévékészülék nem egy kocka- vagy téglatest alakú tárgy a polcunkon, hanem interaktív társunk, mely piramis, vagy gömb alakú is lehet, sőt kendőként összehajtogatva zsebre is tehetjük.

Volt olyan elképzelés is, hogy a tv tenyerünkbe, vagy kontaktlencsékbe lesz beépítve és az előbbinél a különböző ujjainkon található gyűrűk a DVD- és CD-lejátszók, sőt egy riasztó gyűrű jelzi, ha esetleg leesne valamelyik az ujjunkról.

Ha már azonban a tv-be épített funkcióknál tartunk fontos megemlíteni, hogy a család minden igényét kielégíti, legyen szó leckeírásról, takarításról, sütésről-főzésről és mindezt elég csak egyszer mondanunk neki és rögtön teljesíti. Legtöbb tévé miniatürizált inkább egy robothoz hasonlító volt, valamint a gyerekek technikai tájékozottságáról tanúskodik az is, hogy sokan háromdimenziós és hologramos készüléket szeretnének a jövőben nézni.

Figyelemreméltó továbbá, hogy a gyerekek a könyvolvasásról sem feledkeztek meg és véleményük szerint a következő évtizedekben, ez csak úgy módosul, hogy a tv képernyőjén jelenik meg kedvenc olvasmányuk, melyet akár meg is hallgathatnak.

Ami pedig a gyerekek jutalmazását illeti a hagyományoktól eltérően itt 5, illetve 50 nyertes volt, ugyanis a zsűri által a legjobbnak ítélt 5 legjobb rajz alkotója egy napig az Állatkerti gondozójának asszisztense lehet, valamint az első 50 kiválasztott egy Panasonic sétamagnót kapott ajándékba azon kívül, hogy a Panasonic Magyarország Kft. vendégül látta őket egy élményekben gazdag rendezvényre a Fővárosi Állat- és Növénykertben. Ennek keretében állatbemutatókon, Csepregi Éva koncerten vehettek részt a nyertesek, valamint a neves portrékarikatúrista Dluhopolszky László le is rajzolta őket.

A Panasonic – a japán Matsushita konszern legismertebb márkaneve – mindegyik termékkategóriájában a világ élvonalához tartozik. A céghez kapcsolódó további márkanevek a Technics, a Ramsa és a National. A világ szórakoztató elektronikai iparágának egyik vezetőjeként kiemelkedő eredményekkel büszkélkedhet a Panasonic, elsősorban a DVD- és plazma technológia terén. Ezen túlmenően a telekommunikáció területén is jelentős szerepet tölt be alközpontok, GSM eszközök és a harmadik generációs mobil rendszerek fejlesztőjeként és gyártójaként.

A Matsushita 1994-ben alapította meg a Panasonic Magyarországot, amely elsősorban szórakoztató elektronikai termékeket, telekommunikációs berendezéseket, ezen belül telefon alközpontokat és mobilkészülékeket, valamint irodatechnikai termékeket, illetve professzionális berendezéseket, így például zárt láncú videó-rendszereket forgalmaz. A Panasonic Magyarország árbevétele 2000-ben meghaladta a 14,4 milliárd forintot. Ennek 59 százaléka a szórakoztató elektronikai termékek eladásból származott, mely szektorban a Panasonic Magyarország Kft. 18 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A magyar cég piacvezető továbbá hifi komponensek, videomagnók, a mini DV kamkorderek és a hordozható audio termékek területén.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik