Belföld

A világ legnagyobb PR cége jött létre a Weber Shandwick és a BSMG egyesülésével

Új tulajdonosi szerkezetétől bővülő lehetőségeket vár a GJW, a hazai lobbi-és PR-piac meghatározó képviselője.

A Weber Shandwick Worldwide és a BSMG Worldwide egyesülésével létrejött a világ legnagyobb, 500 millió dollár éves bevétellel rendelkező PR cége, Weber Shandwick Worldwide néven. Egyesítve a világranglistán eddig harmadik helyen álló Weber Shandwick egyedülálló globális hálózatát az eddigi hetedik BSMG vállalkozó szemléletével, a világ public relations szolgáltatásainak csaknem 10%-át képviselő új vállalat a PR iparág átfogó reformját tűzte ki céljául.

Az egyesülés révén az új Weber Shandwick Worldwide a világ minden részén biztosítani tudja ügyfelei számára a legmagasabb szintű közvélemény-formálási, befolyásolási eszközrendszert. Az új vállalatcsoport különösen nagy tapasztalatokkal rendelkezik az olyan gyorsan fejlődő iparágak kommunikációja területén, mint az új technológiák, pénzügyi szolgáltatások, public affairs, egészségügy és fogyasztási javak.

Az új Weber Shandwick Worldwide háromezerötszáz munkatárssal, húsz ország hetven irodájában áll ügyfelei rendelkezésére.

Magyarországi leányvállalata, a GJW Politikai és Kommunikációs Tanácsadó Kft. 1991-ben alakult. A továbbiakban Weber Shandwick | GJW néven működő vállalat a magyarországi kommunikációs piacon egyedülálló módon ötvözi a public affairs és public relations szolgáltatásokat. “A marketing kommunikációs piac különböző területeinek integrálódási tendenciáira reagálva az egyesülés révén az új vállalat a kifinomultság és a komplexitás magasabb fokára jutott” – mondta dr. Szűcs Ervin, a budapesti iroda vezetője. “Mi a magyarországi irodában az egyesülést követően is megőrizzük a kis tanácsadó cégek személyre szabott ügyfél-központúságát, míg a világ legnagyobb kommunikációs csoportjának tagjaként élvezzük az ebből fakadó stratégiai és információs előnyöket. A megerősödött nemzetközi hálózat révén tovább tökéletesíthetjük szolgáltatásainkat és erősíthetjük pozíciónkat a hazai piacon is”.

* * *
A két vállalat egyesülésének hátterében anyavállalataik egybeolvadása áll: az Interpublic Group of Companies reklám és marketing holding (NYSE: IPG) és a True North Communications (NYSE: TNO) vállalatcsoport 2000. évi egyesített összbevétele meghaladta a 7 milliárd, nyeresége az 1 millárd dollárt. Az egyesülés révén az Interpublic nevet több mint 130 országban továbbvivő új vállalatcsoport nemcsak a public relations, hanem más, olyan marketing kommunikációs területeken is világelső lett, mint a McCann-Erickson és Lowe Lintas által fémjelzett reklámtevékenység, továbbá a média szolgáltatások, rendezvényszervezés és promóciós marketing, direkt marketing, vállalati imázsalakítás, márkaépítés és digitális kommunikációs szolgáltatások. A vállalat nemzetközi ügyfelei közé tartozik többek között az American Airlines, AT& T, Burger King, Coca-Cola, Compaq, General Motors, Gillette, Glaxo, Johnson & Johnson, Kraft, LOréal, Mastercard, Merck, Microsoft, Nabisco, Nestlé, Nortel, Novartis, Pfizer, Samsung, Subaru, Unilever.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik