Belföld

Bugatti EV 16.4 Veyron

Már az elmúlt télen megrendezett genfi autókiállításon is óriási tömegek álltak a Bugatti standja, közelebbről pedig az 1001 lóerős 16-hengeres motorral szerelt koncepcióautó körül. Frankfurtban már egy “sorozatgyártásra” alkalmas változat jelent meg a nagyérdemű előtt: a Bugatti 2003-ra tervezi a csak szuperlatívuszokkal jellemezhető négykerekű piacra dobását.

Ebben az autóban egy hétsebességes szekvenciális váltómű kapott helyet, melyet – Forma-1-es pilóta módjára – a kormány mögött elhelyezett fülek segítségével kapcsolhat a vezető. A 64 szelepes, négy turbófeltöltővel megpakolt motor 186 mérföldes (azaz csaknem 290 km/órás) sebességre gyorsítja a gyönyörű kasznit, és mindehhez kevesebb mint 14 (!) másodpercre van szüksége. A Veyron végsebessége meghaladja a 240 mérföld/órát (azaz a 370 km/órát). Az őrült tempó különleges igénybevételt jelent a fékeknek és a gumiknak is; utóbbiak gyártójuk, a Michelin szerint olyan magas hőmérsékletet is képesek elviselni, amire korábban még nem volt példa.

A fényezés fantázianeve “Rouge-Ventoux Noir”, azaz vörös és fekete. Az 1937-es frankfurti kiállításon ugyanebben a színpompában feszített a Bugatti T57 is.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik