Belföld

Kevesen vásárolnak az interneten keresztül

[FN, MTI-Eco] A magyar felnőtt lakosság alig 8 százaléka használta a világhálót valamilyen árucikk vagy szolgáltatás vásárlására az elmúlt fél évben - derült ki a lakosság internethasználati, illetve online vásárlási szokásairól készült Gfk-jelentésből. A 14-69 éves lakosság körében végzett több országot érintő felmérésből az is kiderül, hogy az internet penetráció Magyarországon továbbra is alacsony. Míg Nyugat-Európában minden második ember rendelkezik internethozzáféréssel, addig Magyarországon a felnőtt lakosság mindössze 15 százaléka használja az internetet. Ebben a tekintetben Csehország és Lengyelország is előttünk jár. A felmérés szerint Magyarországon a világhálón leggyakrabban vásárolt áruk között a CD-k vezetnek, ezt követik a szoftver- és élelmiszertermékek, de népszerűek a rendezvénybelépők is. Az online vásárlás előnyeként a térben és időben független vásárlást, illetve a kedvezőbb árat emelték ki a válaszadók. Az internetes vásárlást akadályozó tényezők közé pedig az internetkapcsolat drágaságát, a kereskedők iránti bizalmatlanságot illetve a fizetéssel kapcsolatos aggályokat emelték ki a Gfk felmérésben megkérdezettek. További információ az Gfk honlapján >>

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik