Belföld

Három cég uralja a vállalati internet piacot

A vállalati internet-hozzáférések 70 százaléka 3 cég kezében összpontosul- derül ki a BellResearch és a Think Consulting közösen készített Infokommunikációs Jelentéséből.

Címszavakban2001-ben…

•… minden negyedik dolgozónak van már munkahelyi számítógépe

•… a magyar vállalatok 420 milliárd forintot költenek infokommunikációra

•… telítődési szakaszba jutott a vállalati internet-csatlakozások kiépítése

A Magyar Infokommunikációs Jelentés adatai szerint a tíznél több alkalmazottat foglalkoztató hazai cégek 69%-a rendelkezik Internet-hozzáféréssel. A nagyvállalati szférában a lefedettség teljes, a középvállalatok körében 81 százalék, míg a kisvállalatok körében közel kétharmados, 65 százalék.

A vállalati ISP piac 70 százalékát három vezető szolgáltató tudhatja magáénak. A legerősebb 43 százalékos részesedésével az Axelero. Az adatfelvétel időpontjában még MatávNet néven futó szolgáltató dominanciáját jelzi, hogy a jelentésben szereplő többi cég, mely legalább 2 százalékos részaránnyal rendelkezik, összesen nem tudhat magáénak ekkora ügyfélkört. A következő legnagyobb szolgáltató a PSInet/Elender 14 százalékkal, és a GTS/Datanet 13 százalékkal. Az intézményi ügyfelek számát tekintve mögöttük messze elmarad a PanTel/Euroweb (3%) és a Vivendi/V-net (2%), míg a többi szolgáltató együttesen a piac 22 százalékát birtokolja.

Három cég uralja a vállalati internet piacot 1A felhasználás nagyobb intenzitása és a jobb minőségű kapcsolatok iránti magasabb igény miatt legértékesebb nagyvállalati piacon a MatávNet/Axelero őrzi vezető szerepét, de részesedése tíz százalékponttal alacsonyabb, csupán 33 százalék, miközben a GTS/Datanet (15%) és a PanTel/Euroweb (7%) pozíciói erősebbek. A MatávNet/Axelero [44%] és PSInet/Elender [15%] részesedése a kisvállalati piacon a legnagyobb.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik