Belföld

A Panasonic bemutatta az iparág első, levehető kijelzővel ellátott, hordozható gépkocsi-navigációs rendszerét

A Panasonic és a Kyushu Matsushita Electric Co. Ltd. (KME), a Matsushita Electric főbb leányvállalatainak egyike, a mai napon bejelentette a világ első, levehető kijelzővel ellátott, gépkocsi-navigációs rendszerének bevezetését. A Panasonic KX-GP1 és KX-GP1Z rendszereket hordozhatóságuknál fogva a gyalog közlekedők is használhatják. Az KX-GP1 2001. július 1-jén kerül a japán üzletekbe, 350 000 forintnak megfelelő fogyasztói áron.

A Panasonic bemutatta az iparág első, levehető kijelzővel ellátott, hordozható gépkocsi-navigációs rendszerét
A sokoldalú rendszernek az autósok mellett a gyalogosok is nagy hasznát vehetik

A Panasonic KX-GP1 rengeteg hasznos tulajdonsággal rendelkezik. Az 5,8 hüvelykes képátlójú levehető kijelzőnek köszönhetően a gyalog közlekedők hordozható navigációs eszközként is használhatják az újratölthető elemmel és GPS antennával kiegészített rendszert. A mindössze 410 grammos, 96 x 166 x 21 milliméter nagyságú kijelző jól láthatóan képes megjeleníteni a térképadatokat, továbbá a központi egységből lehívott és a memóriában tárolt információk alapján a kiválasztott útirányról és a távolságról is tájékoztatást ad. A beépített újratölthető elem 1,5 órás üzemidőt biztosít, míg a (külön árusított) opcionális elemcsomag mintegy négy órás időtartamú működést tesz lehetővé. A képernyőn megjelenítendő szöveg az érintőceruza és az érintőgombos billentyűzet segítségével egyszerűen bevihető, ami jóval kényelmesebb a felhasználó számára, mint a hagyományos modelleknél megszokott távvezérelt billentyűblokk használata.

Az új KX-GP1 kategóriájában a világon elsőként tartalmaz a térképek, internetes honlapok, elektronikus levelek és címek tárolását megkönnyítő SD memóriakártya-csatlakozót. A hanglejátszási funkciót támogató Advanced Audio Coding adattömörítési eljárás révén az eszköz kiváló minőségben képes visszaadni a – külön beszerezhető – SD-memóriakártyán tárolt hanganyagot. A Panasonic KX-GP1 egyedülálló kommunikációs jellemzővel rendelkezik: a levehető kijelző bizonyos típusú mobiltelefonokhoz csatlakoztatva internetes terminálként is működhet.

A KX-GP1Z modell VICS-kompatibilis televízióhangoló egységet is tartalmaz, és feliratozott FM multiplex műsorok fogadására képes, hordozható televízióként is használható. A felhasználók így kényelmesen, navigációs rendszerük kijelzőjén juthatnak hozzá többek között a legfrissebb közlekedési információkhoz.

Néhány szó a Kyushu Matsushita Electric Co. Ltd.-ről
A Matsushita Electric leányvállalatAként működő Kyushu Matsushita Electric Co. Ltd. magas színvonalú termékportfoliójában digitális technológiára és új gyártási rendszerre épülő, különféle távközlési, valamint irodai és gyári automatizációs berendezések, innovatív eszközök és alkatrészek, továbbá vízgazdálkodással és környezetvédelemmel kapcsolatos termékek szerepelnek. A vállalat kilenc gyártóüzemet tart fenn a japán Kyushuban. Gyártással foglalkozó leányvállalatai Malajziában, az Egyesült Királyságban, Mexikóban, Thaiföldön és a Fülöp-szigeteken működnek, kutatás-fejlesztési laboratóriuma pedig az Egyesült Államokban található.

A Panasonic – a japán Matsushita konszern legismertebb márkaneve – mindegyik termékkategóriájában a világ élvonalához tartozik. A céghez kapcsolódó további márkanevek a Technics, a Ramsa és a National. A világ szórakoztató elektronikai iparágának egyik vezetőjeként kiemelkedő eredményekkel büszkélkedhet a Panasonic, elsősorban a DVD- és plazma technológia terén. Ezen túlmenően a telekommunikáció területén is jelentős szerepet tölt be alközpontok, GSM eszközök és a harmadik generációs mobil rendszerek fejlesztőjeként és gyártójaként.

A Matsushita 1994-ben alapította meg a Panasonic Magyarországot, amely elsősorban szórakoztató elektronikai termékeket, telekommunikációs berendezéseket, ezen belül telefon alközpontokat és mobilkészülékeket, valamint irodatechnikai termékeket, illetve professzionális berendezéseket, így például zárt láncú videó-rendszereket forgalmaz. A Panasonic Magyarország árbevétele 2000-ben meghaladta a 14,4 milliárd forintot. Ennek 59 százaléka a szórakoztató elektronikai termékek eladásból származott, mely szektorban a Panasonic Magyarország Kft. 18 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A magyar cég piacvezető továbbá hifi komponensek, videomagnók, a mini DV kamkorderek és a hordozható audio termékek területén.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik