Belföld

Felmérés a fúziók részvényár-növelési hatásairól

[FN] A közvélekedéssel ellentétben nem a részvényesi érték növelése a leggyakoribb motiváció a vállalatfelvásárlások és fúziók hátterében. A világ egyik vezető tanácsadó cége 118 cég tranzakcióját vizsgálta világszerte. A valóságban a vállalatfelvásárlások és fúziók célja gyakran közvetlenebb és aktuálisabb: a megkérdezett cégek 29 százaléka piaci részesedését kívánta növelni az ügylettel, míg 28 százalékuk más földrajzi területre akart bejutni. A részvényérték maximalizálása csak harmadik a motivációk között (23%). A felmérés szerint összességében a vizsgált tranzakciók 30 százaléka növelte a részvények értékét, míg az ügyletek 31 százaléka éppenséggel csökkentette a részvényárat. Kiderült az is, hogy a tranzakciós tapasztalat nem garancia a sikerre - azok a cégek, amelyek már több átalakulásban vettek részt, nem feltétlenül voltak sikeresebbek a részvényérték növelésében.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik