A Panasonic bemutatta a világ legkisebb hordozható LCD-kivetítőjét
(OSZAKA, 2001. június 7.) A Panasonic bemutatta új, könnyen hordozható TH-L712NTJ típuszámú LCD-kivetítőjét, amellyel vezeték nélküli bemutatókat lehet tartani, és amelyet 2001. augusztus 1-jén vezetnek be a japán piacra. A külföldi szállításokat 2001 augusztusára tervezik.
A mindössze 4 kg súlyú Panasonic TH-L712NTJ a szakma legkisebb, vezeték nélküli bemutatók tartására alkalmas kivetítője. Csupán egy vezeték nélküli LAN-kártyát kell behelyezni a számítógépbe, és a szakma élvonalába tartozó, népszerű IEEE 802.11b szabvány segítségével máris továbbíthatók az adatok. Az új kivetítő segítségével megszűnnek a fizikai korlátok, így például a bemeneti terminálok száma és a kábelhossz sem jelent többé akadályt. Ezentúl igazi interaktív bemutatókat lehet tartani. Aki adatok továbbítására alkalmas számítógéppel rendelkezik, az közvetlenül ki tudja vetíteni gépéről az adatokat a képernyőre, így passzív nézőből a bemutató aktív résztvevőjévé válhat.
A kivetítőhöz kétfajta alkalmazói szoftver, Wireless Managert és JPEG Converter tartozik, amelyek a vezeték nélküli bemutató során továbbított adatok egyszerűbb kezelését hivatottak elősegíteni. A Wireless Manager nemcsak a több gépről jövő képernyőképeket alakítja át állóképes adatokká és küldi azokat a kivetítőre, hanem az összes állóképet egy fájlban, bármilyen sorrendben meg tudja jeleníteni. A JPEG Converter a Microsoft PowerPoint adatok alapján készít adatfájlt az állóképekből. A szoftvercsomagok tehát a többoldalas anyagok feldolgozását teszik egyszerűbbé.
A TH-L712NTJ 400:1-es nagy kontrasztaránnyal és 1600 ANSI lumen fényerővel rendelkezik, így akár megvilágított teremben is jó minőségű DVD-s és videós mozgóképeket tud magas fényerővel és nagy felbontással megjeleníteni. A lámpa áramellátásának takarékos üzemmódba állításával a lámpa élettartama akár a 4000 órát is elérheti, és rendkívül csendes, a ventilátor zajszintje mindössze 28 dBA.
A Panasonic – a japán Matsushita konszern legismertebb márkaneve – mindegyik termékkategóriájában a világ élvonalához tartozik. A céghez kapcsolódó további márkanevek a Technics, a Ramsa és a National. A világ szórakoztató elektronikai iparágának egyik vezetőjeként kiemelkedő eredményekkel büszkélkedhet a Panasonic, elsősorban a DVD- és plazma technológia terén. Ezen túlmenően a telekommunikáció területén is jelentős szerepet tölt be alközpontok, GSM eszközök és a harmadik generációs mobil rendszerek fejlesztőjeként és gyártójaként.
A Matsushita 1994-ben alapította meg a Panasonic Magyarországot, amely elsősorban szórakoztató elektronikai termékeket, telekommunikációs berendezéseket, ezen belül telefon alközpontokat és mobilkészülékeket, valamint irodatechnikai termékeket, illetve professzionális berendezéseket, így például zárt láncú videó-rendszereket forgalmaz. A Panasonic Magyarország árbevétele 2000-ben meghaladta a 14,4 milliárd forintot. Ennek 59 százaléka a szórakoztató elektronikai termékek eladásból származott, mely szektorban a Panasonic Magyarország Kft. 18 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A magyar cég piacvezető továbbá hifi komponensek, videomagnók, a mini DV kamkorderek és a hordozható audio termékek területén.