Belföld

Hungarian ICT Report

Magyar Infokommunikációs Jelentés

A Magyar Infokommunikációs Jelentés a hazai telekommunikációs, informatikai és internetes piacról szolgáltat alapinformációkat hozzáadott értékű szakértő elemzéssel. Olyan tartalmat nyújt, amelyet a távközléssel, IT-vel foglalkozó döntéshozók mindennapi munkájuk során kézikönyvként tudnak hasznosítani.

A Magyar Infokommunikációs Jelentés a hazai vállalatok jelenlegi fejlettségi szintjének részletes és szerteágazó bemutatásán túl piaci potenciál-, volumen- és részesedés-becsléseket és fél-egyéves előrejelzéseket tartalmaz, de emellett a piac meghatározó szereplőinek megítéléséről is összevethető információkat szolgáltat.

A jelentés tartalma

Beszédcélú távközlés:

• Hogyan alakul az egy foglalkoztatottra jutó telefonvonal-ellátottság gazdasági ágazatok szerint? Mekkora az ISDN-vonalak aránya?

• Hány telefon-alközpontot használnak ma Magyarországon? Mely gyártók berendezései a legelterjedtebbek? Mennyi képes kezelni az IP-alapú telefonálást?

• Mennyit költ az üzleti szféra havonta telefonálásra? Hogyan alakul hívásirányonként a távközlési kiadások struktúrája?

• Milyen költségcsökkentő megoldások a legsikeresebbek? Melyikkel mekkora megtakarítás érhető el?

• Milyen a VoIP-szolgáltatás elterjedtsége? A beszélgetések mekkora része zajlik IP-alapon? Kik a legnagyobb IP-telefon-szolgáltatók?

• Hány call center működik ma Magyarországon? Milyen funkcióikat használják ki leginkább?

• Hány mobil-előfizetés van az üzleti szférában? Milyen a szolgáltatók szegmensek szerinti piaci részesedése? Mi jellemzi az üzleti célú felhasználást?

• A cégek mekkora részének van távközlési költségvetése? Mekkora összeget fordítanak 2001-ben távközlési beruházásokra, fejlesztésekre? Milyen a kiadások összetétele?

Informatika és adatkommunikáció:

• Hány PC-t, notebook-ot, PDA-t és nyomtatót használnak ma Magyarországon? Milyen ezek márkák szerinti összetétele?

• Milyen operációs rendszereket és alkalmazásokat használnak a munkaállomásokon és a szervereken?

• Milyen a helyi és távolsági hálózatok elterjedtsége? Milyen a hálózatok típusa? Mi jellemző használatukra? Mekkora az IP-alapú adatforgalom aránya?

• Melyek a legelterjedtebb adatátviteli megoldások? Milyen az üzleti kommunikációs szolgáltatók piaci részesedése?

• Melyek a legfontosabb döntési szempontok az adatkommunikációs megoldások kiválasztásakor? Mi alapján választanak a döntéshozók szolgáltatót?

• Milyen felhasználói igények motiválják a hálózatfejlesztéseket? Mekkora kapacitású összeköttetésekre van szükség?

• Melyek az IP-alapú virtuális magánhálózatok legkorábban várható adaptációs területei?

• Milyen az integrált vállalati információs rendszerek elterjedtsége? Mely funkcionális területeket támogatják?

• Milyen informatikai szolgáltatások iránt várható a legnagyobb igény 2001-ben?

• Hány cégnél létezik IT-költségvetés? Mekkora beruházásokat terveznek 2001-ben? Milyen a kiadások struktúrája?

Internet:

• A hazai vállalatok mekkora része rendelkezik Internet-hozzáféréssel? Milyen fejlődést mutat a penetrációs szint?

• Mekkora az Internet-használat vállalton belüli intenzitása? Milyenek a leggyakoribb felhasználási területek, ill. korlátozások?

• Mekkora elektronikus levélforgalmat bonyolítanak a vállaltok? Tervezik-e a digitális aláírás bevezetését?

• Milyen megoldással csatlakoznak az Internetre? Milyen sávszélességű kapcsolatot vesznek igénybe?

• Milyen az Internet-szolgáltatók piaci részesedése?

• Mennyire védettek a vállalatok az Internetről érkező támadásokkal szemben? Milyen biztonsági megoldásokat használnak?

• Mekkora részük rendelkezik saját honlappal? Hogyan változik a weboldal-penetráció? Hogyan fejlődnek az elérhető tartalmak és szolgáltatások?

• Jellemzően ki végzi a honlapok fejlesztését, üzemeltetését?

• Mennyit költenek a cégek internetezésre és honlapjuk fenntartására?

(A felsorolt témakörök tájékoztató jellegűek. Ha a pontos tematikus tartalmat szeretné megismerni, kérje bővebb tájékoztató anyagunkat!)

Kinek ajánljuk a Magyar Infokommunikációs Jelentést?

Minden olyan szakembernek, akinek a mindennapi munkája során szüksége van a hazai vállalatok jelenlegi és jövőben várható távközlési és informatikai fejlettségére vonatkozó megbízható és friss információkra, függetlenül attól, hogy az üzleti élet mely szegmenséhez tartoznak:

• Távközlési berendezéseket gyártók

• Távközlési szolgáltatók

• Hardver- és szoftvergyártó és -forgalmazó cégek

• Rendszerintegrátorok, IT-szolgáltatásokat nyújtók

• Internet szolgáltatók, tartalomszolgáltatók

• Reklámügynökségek, tanácsadó cégek

• Kormányzati szféra

A kutatás háttere és módszertana

A Magyar Infokommunikációs Jelentés 1000 vállalat informatikai és távközlési területért felelős vezetőinek, kisvállalatok esetén pedig cégvezetőinek megkérdezésén alapul. A kutatás során csak 10 főnél többet foglalkoztató vállalatokat kerestünk meg, nem arányosan rétegzett véletlen mintavételi módszerrel, a közép- (400 cég) és nagyvállalatok (200 cég) esetén személyesen, a kisvállalatok (400 cég) esetében telefonon keresztül. A teljes minta hibahatára legfeljebb 3,1%, vagyis az adatok ennyivel térhetnek el attól, mintha az összes vállalatot bevontuk volna a felmérésbe. A kutatás eredményei reprezentatívnak tekinthetők a hazai 10 fő feletti vállalatokra gazdasági tevékenvség és regionális elhelyezkedés szerint. A Magyar Infokommunikációs Jelentés évente 2 alkalommal készül.

A jelentés formája és struktúrája

A kutatási jelentés felépítése moduláris, a három területre vonatkozó adatokról önálló jelentések készülnek, amelyek együtt és külön-külön is hozzáférhetőek.

A teljes, távközlési, informatikai és internetes kérdésköröket is magában foglaló jelentés terjedelme kb. 180-200 oldal, az egyes részterületekből álló jelentések 60-70 oldalasak. Az eredményeket elektronikus formában, CD-n bocsátjuk ügyfeleink rendelkezésére.

Előfizetőink kérésére a rendelkezésünkre álló adatbázisból hozzáadott elemzéssel részletesebben, más összefüggésekben is megvizsgálunk, elemzünk kérdésköröket. Ezeknek a költségei nem tartoznak az alapszolgáltatásba, minden esetben egyéni megállapodás tárgyát képezik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik