A reklámgyufa nem más, mint egy hatékony kommunikációs eszköz, viszont számos olyan előnnyel rendelkezik, amellyel a tömegesen alkalmazott reklámeszközök nem. Képes arra, hogy szinte 100%-ban a célszemélyekhez közel kerüljön, s ott folyamatos hatást gyakoroljon, többszöri impulzust adjon, ezzel megsokszorozva a kommunikáció hatékonyságát. Nem szelektív, használatára közel mindenki befogadóképes, hiszen nincs olyan háztartás, ahol a gyufának akár egy gyertya meggyújtására ne lenne létjogosultsága. Ezen túlmenően gazdaságos, hiszen jóval hatékonyabb kommunikáció érhető el vele, alig magasabb áron, mint az azonos mennyiségben legyártott nyomdai anyagokkal.
A gyufa történelmünkből adódóan stratégiai termék, tradicionális értéket képvisel mindenki számára. Tetszés szerinti formában és széles méretskála alapján készíthető, így az egyedi megjelenés abszolút mértékben biztosított. A reklámgyufa olyan igényes kommunikációs eszközt kínál, amellyel egy márka üzenete biztosan eljut a célcsoporthoz, s a vevők jelentős hányada egyre magasabb szintű loyalitással térnek vissza.
A hagyományos dobozos gyufa felhasználás éves szinten és fejenként 25 doboz hazai szinten, míg a reklámgyufáké csak 0,5-re tehető, ellentétben számos nyugat-európai állammal, ahol ennek hatszorosát is kiteszi a fogyasztás. Van tehát lehetőség a fejlődésre.
A Royal Mokka Bt. széleskörű, egyedi grafikai tervezést biztosít megrendelői számára – a szerkesztéstől a termékgyártáson át – a terjesztésig.
Az alapanyagot és a gyártást a Swedish Match Hungaria Kft. biztosítja, amely a gyufagyártás területén a minőségi és a mennyiségi mutatók alapján is világelső, piacvezető helyet foglal el. A Swedish Match foszformentes és környezetbarát, nem mérgező gyufákat gyárt.
A www.gyufareklam.hu web site reklámtörténeti anyaga jelenleg nem büszkélkedik nagy kincsekkel, inkább csak a közelmúlt néhány kevésbé kreatív emlékével, amely híven tükrözi azt a fantáziátlan megközelítést, amellyel gyártók és forgalmazók viseltettek a gyufareklám iránt. Persze amikor 30-40 fillérbe került egy háztartási gyufa, a kreatív díjakat sem lehetett vastagabban számlázni…