Belföld

Japán márkanevek versenye az amerikai piacon

Az Amerikai Egyesült Államokban készített tanulmány szerint, amely a japán cégek márkanevének népszerűségét vizsgálta, a Toyota, a Honda és a Nintendo a legismertebb és legelfogadottabb név az amerikai piacon. A Minolta az ötödik helyen szerepel a vállalati felsővezetők, döntéshozók körében végzett felmérés alapján.

Az Amerikai Egyesült Államokban készített tanulmány szerint, amely a japán cégek márkanevének népszerűségét vizsgálta, a Toyota, a Honda és a Nintendo a legismertebb és legelfogadottabb név az amerikai piacon. A Minolta az ötödik helyen szerepel a vállalati felsővezetők, döntéshozók körében végzett felmérés alapján.

A Corporate Branding LLC. által végzett kutatások célja a japán márkák amerikai piaci versenyben betöltött szerepének elemzése, illetve a japán cégek márkanevének összehasonlítása volt. Minden egyes céget 300 válaszadó értékelt az adott cég iránt tanúsított bizalom, a hírnév és a vezetőségben rejlő lehetőségek, illetve a befektetési képességek megítélése alapján.

“A cégek a világon mindenhol folyamatosan keresik azokat a tényezőket, amelyekkel hozzájárulhatnak a piaci értékük maximalizálásához” – mondta el Steven Makadok, a Corporate Branding’s csoportvezetője. “A cég márkaneve az egyik ilyen lehetséges tényező. Kutatásaink az elmúlt tíz évben bebizonyították, hogy egy jól bevezetett márkanév segíthet a részvényárak csökkenésének mérséklésében, illetve az emelkedésében. Sok más kritikusnak számító faktor mellett a márka megfelelő menedzselése is megerősítheti a cég pénzügyi helyzetét.”

A Minolta nevének ötödik helyre történő rangsorolása egyben azt is jelenti, hogy a nyomtatók, fénymásolók, illetve a fotózás piacán egyaránt a kék Minolta logot jobban ismerik, mint versenytársaikét, így például a Canon, az Epson, a Konica, vagy a közös vállalatalapításban új társa, a Fujitsu márkanevét.

A japán vállalatok amerikai, vagy akár európai terjeszkedése is megerősíti, hogy a globalizációs folyamatok további elvárásokat támasztanak a multinacionális cégek elé nemcsak márkanevük, hanem szlogenjük és imidzsük felépítésekor is: olyan megfogalmazásra van szükség, amely a világon mindenütt eladható.

A Minolta immár jól bevezetettnek, elfogadottnak ítélt márkanevének kialakításakor még a fényképezőgépek jelentették a cég alapvető profilját és elsősorban az egyéni vásárlókat célozták meg tevékenységükkel. Mára azonban az irodatechnikai szektorra helyeződött a hangsúly, a Minolta globális, éves forgalmának 70 százaléka az irodai alkalmazások piacán realizálódik. A jelentős változások ellenére a márkanév megmaradt.

Valószínűleg érdekes eredményeket hozna egy hasonló felmérés elkészítése Európában is, már csak azért is, hogy összehasonlítható legyen az amerikai és az európai piac az egyes márkanevek megítélése szempontjából.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik