Ebben a hónapban ünnepli fennállásának első évfordulóját a Computer Aktív. A MATESZ által auditált adatok alapján az elmúlt időszakban a magazin stabilan 20.000 eladott példányt mondhat magáénak. Ezzel a kéthetente megjelenő lap havi eladott példányszámát tekintve mára piacvezetővé vált. Az ez év januárjától új főszerkesztővel készülő magazin megváltozott koncepcióval és többek között az olvasók véleményére épített új struktúrával jelent meg. Sikerét szórakoztató, ugyanakkor oktató jellegének, közérthetőségének és nem utolsó sorban kedvező árának köszönheti a lap.
Az új koncepció részeként a lap – a tartalom minőségének folyamatos emelésére, a piaci trendek követésére – külső szerkesztőbizottságot hozott létre. Az évente kétszer összegyűlő tagok javaslatokat, észrevételeket tesznek a magazinra tartlamára vonatkozólag, valamint megosztják egymással piaci tapasztalataikat. Az állandó szerkesztőbizottság tagja például Simó György, a Matávnet vezérigazgatója, Kőrösi Ákos, az Index vezérigazgatója, Porkoláb Péter, a Fotexnet ügyvezető igazgatója, Szegfű Balázs, a Carnation Consulting ügyvezető igazgatója, de felsővezetésével képviselteti magát a legjelentősebb hazai vállatok közül a Hewlett-Packard, a Compaq, a Microsoft Magyarország és a Nokia is.
Hámori Iván, a Computer Aktív főszerkesztője elmondta: örül annak, hogy a súlyos válságot átélő számítástechnikai lappiacon a lap a hátterében álló VNU Budapest Lapkiadó segítségével új előfizetői tábor szerzésére kapott a magazin lehetőséget. A most megszűnő Windows.hu előfizetőinek felvásárlásával a lap piaci pozíciója tovább erősödhet olyan helyzetben, mikor jelentős számítástechnikai lapok szűnnek meg.
A megújult lap olvasóinak visszajelzéseit figyelembe véve fokozatosan alakította át tartalmát. Több friss híranyaggal, rövidebb írásokkal, még igényesebb, látványosabb külalakkal várja olvasóit. Természetesen népszerű rovatait megtartotta, közöttük a Műhelytitok rovatot, mely a kezdőket vezeti be a számítógép használatának rejtelmeibe praktikus tanácsaival. A lap rovatai között megtalálhatók a legújabb számítástechnikai termékeket bemutató oldalak éppen úgy, mint hardver, szoftver vagy játékajánlók. A magazin betekintést nyújt a nagyvilág érdekes számítástechnikai híreibe, tanácsokat ad a hatékonyabb irodai munkához. Oktató oldalait, játékoldalait a diákok is haszonnal forgathatják. Emellett a multimédiás és digitális eszközök, autók iránt érdeklődök is találhatnak a lapban őket érdeklő témákat.
A VNU-ról
29 kiadványával a VNU Budapest Lapkiadó Rt. Magyarország egyik legnagyobb lapkiadó vállalata. A kiadó a magazinpiacon 35%-os piaci részesedéssel rendelkezik, 420 munkatársa kb. 15 milliárd forintnyi éves árbevételt ér el. A kiadó 3 portál és 5 weboldal tulajdonosaként meghatározó szerepet játszik a hazai Internet piacon is.
A VNU Budapest Lapkiadó Rt. anyavállalata, a holland VNU egyike a világ legjelentősebb média és információ-szolgáltató vállalatainak. Fő tevékenységei közé a marketing & médiainformációs, üzleti információs szolgáltatások, illetve címjegyzékekhez kapcsolódó szolgáltatások tartoznak. Világszerte megközelítőleg 35 ezer alkalmazottja van, és az éves árbevétele eléri a 4 milliárd eurot.
További információ: Kricsfalussy Ákos marketing menedzser (tel.: 437-1189, fax: 250-2303, e-mail: akricsfalussy@vnubp.hu)