Belföld

Lufthansa Csoport 2000-ben

Az európai légitársaságok közül immár negyedik éve megszakítás nélkül a Lufthansa mondhatja magáénak a legjobb eredményt.

Lufthansa Csoport 2000:

Európa legsikeresebb légitársasága
Az elmúlt évi több mint 1 milliárd üzemi eredmény 44%-kal több, mint az 1999-es évi. Ez az arány kitűnően tükrözi a Lufthansa sikerességét és versenyképességét.
“Üzleti stratégiánk bebizonyította alkalmasságát és eredményességét elősegítve ezzel vállalatunk sikerességét és növekedését. Ragaszkodnunk kell ahhoz, hogy profitábilis működésünket fenntarthassuk.” – mondta Jürgen Weber, a Lufthansa elnök-vezérigazgatója pénteken Frankfurtban megtartott éves sajtótájékoztatóján.

A részvényesek is részesedni fognak a vállalat 2000-es évi nagyszerű eredményeiből. Az Éves Közgyülés az Igazgatói- és Felügyelő Bizottságok is javasolni fogja, hogy az osztalékokat a tavalyihoz képest mintegy 4 cent-tel, részvényenként 0,60 euróra növeljék.

A Csoport 18,8%-os bevétel növekedése.

A 2000-es pénzügyi évben a Lufthansa az egész világot behálozó légiforgalmi szolgáltatásai segítségével kiemelkedő sikereket ért el. A Csoport további 0,7 százalékkal javította kapacitás kihasználtságát elérve így a 71,8 %-os csúcsteljesítményt. A Lufthansa German Airlines és a Lufthansa Cityline együtt 47 millió utast szállított, amely éves szinten 7,4 százalékos emelkedést mutat. Az értékesítés szembetűnő növekedése és a kapacitás mérsékelt bővülése eredményezte a rekord szintű 74,4 százalékos helykihasználást.

Ez a kapacitás tervezés a Csoport légitársaságai számára helyes útiránynak bizonyult. A helykihasználás rekordmutatói és a magasabb átlagos hozam feltornázta a forgalomból származó bevételt 17,5 százalékkal, 12,5 milliárd EU-ra. Az utasforgalom egyedül 10 milliárd EU-t generált, ami 16,2%-os javulást mutat az 1999-es évhez képest.

Mivel a nem-légiforgalmi üzletből származó bevétel aránytalanul megnőtt, a légiforgalom részesedése az összbevételből 0,8 százalékkal 82,6 százalékra csökkent. A Csoport tavalyi összbevétele elérte a 15,2 milliárd EU-t, ami 18,8 százalékos növekedés. Egyéb működési bevételek 21,4%-al, 1,6 milliárd EU-ra nőttek.

Az üzemanyagár változására kidolgozott stratégia elnyeri méltó jutalmát.

Az anyagköltségek meredeken növekedtek az elmúlt évben (24,4 %). A fő befolyásoló tényező a kerozin költsége volt. A vállalat megnövekedett forgalmi teljesítménye, az ingadozó üzemanyag árak és a valutaárfolyam változásának hatásai okozták az üzemanyagra jutó költségek 65%-os növekedését, amely megközelíti az 1,5 milliárd EU-t. A Lufthansa előrelátó árváltozást kiküszöbölő intézkedései nélkül a Csoport kénytelen lett volna majdnem 1 milliárd EU-val többet fizetni a kerozinért, mint 1999-ben.

A bér és bérjellegű költségek lényegesen lassabban emelkedtek, mint a bevétel. 12,2%-al, 3,6 milliárd EU-ra nőttek, miközben a Lufthansa Csoport által alkalmazott dolgozók száma éves átlagban 5%-al, 69,523-ra nőtt.

A megerősödött pénzügyi pozíció elősegíti a jövőbeni befektetéseket

Minden egyes üzletág segített alátámasztani a Csoport profitábilis működését az elmúlt év folyamán saját bevételeivel, közreműködésével és hozzáadott tőkeértékével. Az üzemi eredmény a 2000-es évet tekintve 1,04 milliárd EU, ami az előző évhez hasonlítva kimagasló 44,1 %-os emelkedést mutat. Az általános tevékenységekből származó 1,2 milliárd EU profit ismételten bizonyítja a Lufthansa kimagasló bevételi eredményeit. Az adózás utáni nettó profit éves összege 0,7 milliárd EU.

2000-ben a Lufthansa ismét jelentős befektetéseket eszközölt flottája fejlesztésére és modernizációjára. Összesen 1,5 milliárd EU-t költött repülőgépek beszerzésére. A tőkeberuházások összege 0,7 milliárd EU volt éves szinten. A nagyszerű bevételi eredmények az alacsonyabb adó kifizetésekkel együtt a működési tevékenységek cash flow-ját 0,8 milliárd EU-ról 2,1 milliárdra növelte. Ez lehetővé tette a Lufthansa számára, hogy a saját nettó tőkeberuházásait a belsőleg generált forrásaiból finanszírozza.

Továbbbi információ:

Ivicz Andrea
Rowland
Tel: 345-9397
M: 30/2112-454

Ajánlott videó

Olvasói sztorik