Belföld

A Pickwick tea márkák piaci pozíciói

A vizsgált tea fajták közül a zöld teák, a gyógyteák, és a tiszta gyümölcsteák fogyasztását erőteljesen befolyásolja a potenciális fogyasztók státus-csoportja.

A Pickwick tea márkák piaci pozíciói

A hazai háztartások több, mint 90%-ában fogyasztanak filteres teát. A gyümölcsízesítésű fekete tea fogyasztói köre a legszélesebb, ami a háztartások 44%-át jelenti. Fekete teát átlagosan a háztartások egyharmadában fogyasztanak, tiszta gyümölcsteát (szárított gyümölcsből) egynegyed részükben. Gyógyteát fogyaszt átlagosan a háztartások 19%-a, zöld teát pedig a 17-18%-a.
A filteres tea fajták közül a lakosság körében a gyümölcsízesítésű fekete tea a legnépszerűbb, átlagosan a háztartások több, mint egyharmadában fogyasztják leggyakrabban ezt a fajtát. A fekete teákat a háztartások több, mint egynegyedében preferálják a többi fajtával szemben. A tiszta gyümölcsteát preferálók fogyasztói köre a háztartások 17%-át jelenti, a zöld teáé pedig a háztartások 9-10%-át.
A vizsgált tea fajták közül a zöld teák, a gyógyteák, és a tiszta gyümölcsteák fogyasztását erőteljesen befolyásolja a potenciális fogyasztók státus-csoportja. A magasabb státus-csoportba tartozók az átlagnál nagyobb valószínűséggel fogyasztják, az alacsony státus-csoportba tartozók pedig az átlagnál kisebb valószínűséggel fogyasztják ezeket a tea fajtákat.

A TGI Magyarország -lakossági megkérdezésen alapuló- fogyasztói adatbázisán (2000. I. félév) megvizsgáltuk néhány filteres tea márka piaci pozícióját és fogyasztói profilját. Az elemzésbe bevont márkák közül a Pickwick gyümölcsízesítésű fekete tea fogyasztói köre a legnépesebb, ezt követi a Lipton Earl Grey és a Lipton gyümölcsízesítésű fekete tea. A vizsgált márkák közül a Pickwick gyümölcsízesítésű fekete teák rendelkeznek a legnagyobb márkaerővel, s a Lipton Yellow Label a legmagasabb presztízzsel.
A pozitív szignifikáns eltéréseken alapuló márka fogyasztói profilok eltérő részletességgel tájékoztatnak az adott márka fogyasztói csoportjáról. A legkarakteresebb képet a Lipton Yellow Label és a Lipton Earl Grey márkák mutatnak. A Pickwick fekete teát és a Sir Morton márkát az átlagnál nagyobb valószínűséggel fogyasztják a vidéki, az alsóközép és az alsó társadalmi csoportokba tartozók.
Kéri Zsuzsa (TGI Magyarország)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik