Belföld

Tradicionális hazai márkák piaci pozíciói

A TGI adatbázis felhasználásával megvizsgáltuk néhány közismert, több évtizedes múlttal rendelkező hazai márka piaci pozícióját és fogyasztói profilját.

A TGI adatbázis felhasználásával megvizsgáltuk néhány közismert, több évtizedes múlttal rendelkező hazai márka piaci pozícióját és fogyasztói profilját. Az elemzésbe bevont márkákat az FMCG termékkörből választottuk ki. A vizsgált termékkategóriákban a hazai (hazaiként számon tartott) márkák piaci pozícióikat tekintve alapvetően két csoportba sorolhatóak. A márkák egy része a megváltozott piaci körülmények között (versenytárs bővülés, fogyasztói magatartás, vásárlási szokás változás) kiszorult a fogyasztók nagyobb részének vásárlás-mérlegelési szettjéből, s egy jól körülhatárolható alsóbb státusú csoport márkájává vált. A sikeresen megújult márkák -a termékfejlesztés és márka újra pozicionálás következtében- nem sodródtak a piac perifériájára, s a korábban említettnél szélesebb fogyasztói csoportok fogyasztási kosarában szerepelnek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik