Belföld

Borfogyasztási körkép

A TGI Magyarország első féléves adatbázisa szerint (N=8187) a 14 és 69 év közötti lakosság egyharmada vásárol otthoni fogyasztásra bort. A minőségi bort fogyasztók részaránya a vizsgált lakossági mintában megközelíti az egynegyedes arányt (24%)

A TGI Magyarország első féléves adatbázisa szerint (N=8187) a 14 és 69 év közötti lakosság egyharmada vásárol otthoni fogyasztásra bort. A minőségi bort fogyasztók részaránya a vizsgált lakossági mintában megközelíti az egynegyedes arányt (24%). A minőségi bor fogyasztási részaránya demográfiai csoportok szerint eltérően alakul. Az életkori csoportok közül a 20-40 év közöttiek körében haladja meg az átlagot a minőségi bort fogyasztók részaránya. A képzettségi szint emelkedésével növekszik a minőségi bort fogyasztók köre, míg az általános iskolát végzettek körében a fogyasztási TG index 46 (100=lakossági átlag) addig a diplomások körében a TG index 187. Az iskolai végzettség szerinti eltéréseket mutat a státus mentén történő bontás is, a legalacsonyabb státus-csoportba (“E”) tartozók körében a minőségi bor fogyasztási TG indexe 60, a legmagasabb státus-csoportban (“A”) a TG index értéke 170. Az életstílus-csoportok közül a minőségi bor fogyasztás a Stílusos beilleszkedőkre a legjellemzőbb (TG index: 134) s a Beletörődő lesüllyedtekre a legkevésbé jellemző (TG index: 53).

Ajánlott videó

Olvasói sztorik