Belföld

A PANASONIC AZ ÚJ SZÉLESSÁVÚ ALKALMAZÁSOK TECHNOLÓGIÁINAK FEJLESZTÉSE CÉLJÁBÓL

(Tokió, 2001. április 4.) A Panasonic bejelentette, hogy a Kalifornia állambeli Universal Cityben létrehozza a Panasonic Hollywood Laboratóriumot. Az új laboratórium a Panasonic Technologies, Inc. egyik részlege lesz, amely a következő generációs digitális videotömörítés, valamint videó és más digitális tartalmak szélessávú szórására szolgáló technológiák kutatásával és fejlesztésével foglalkozik.

A PANASONIC AZ ÚJ SZÉLESSÁVÚ ALKALMAZÁSOK TECHNOLÓGIÁINAK FEJLESZTÉSE CÉLJÁBÓL
PANASONIC HOLLYWOOD NÉVEN LABORATÓRIUMOT HOZ LÉTRE

A Panasonic a hollywoodi stúdiókkal való együttműködés során, a videotömörítésre és az új szélessávú szolgáltatásokat célzó digitális tartalomszórásra helyezi a hangsúlyt.

(Tokió, 2001. április 4.) A Panasonic bejelentette, hogy a Kalifornia állambeli Universal Cityben létrehozza a Panasonic Hollywood Laboratóriumot. Az új laboratórium a Panasonic Technologies, Inc. egyik részlege lesz, amely a következő generációs digitális videotömörítés, valamint videó és más digitális tartalmak szélessávú szórására szolgáló technológiák kutatásával és fejlesztésével foglalkozik.

“Ha szeretnénk élvezetessé tenni a fogyasztók számára a rohamosan terjedő szélessávú alkalmazások összes előnyét, akkor még szorosabbra kell fűznünk együttműködésünket a hollywoodi filmstúdiókkal és más tartalomszolgáltatókkal az új digitális tartalomszóró szolgáltatások fejlesztése terén” – mondta Yoshiaki Kushiki, a Panasonic igazgatóságának tagja, a multimédiás és szoftvertechnológiai csoport vezetője. “A Panasonic erős szövetségesünk marad Hollywood kreatív és üzleti igényeinek kielégítésében” – mondta Jerry Pierce, a Universal Pictures technológiai igazgatója. “A Panasonic Hollywood Laboratórium megnyitása még több lehetőséget kínál a stúdiók számára a mérnöki és fejlesztési munkában való részvételhez, ami új és jobb termékeket és rendszereket eredményezhet mind a fogyasztók, mind pedig a szakma számára.”

A Panasonic Hollywood Laboratórium magas színvonalú digitális videotömörítésre, valamint szélessávú digitális hálózati technológiákat, például mobil kommunikációt és digitális TV-t hasznosító új tartalomszóró formátumokra és alkalmazásokra kívánja összpontosítani kutatási és fejlesztési erőfeszítéseit. A Masayuki Kozuka igazgatásával működő új laboratóriumban egy Digitális Videó Minőségi Központ (Digital Video Quality Center) is lesz, amely a videoipar szakértőivel részt vesz majd a digitális mozi, a digitális TV és a következő generációs DVD nagy felbontású képeinek minőségi értékelésével kapcsolatos cserében, valamint a következő generációs mobileszközök nagy tömörítésű képeinek feldolgozásában. A Panasonic és Hollywood együttműködése nagy múltra tekint vissza. A cég a filmes tartalom nagy felbontású videóvá alakítása céljából 1993-ban a Universal Studios telkén létrehozta a High Definition Telecine Centert. Ugyanezen a telken 1996-ban Digital Video Compression Corporation néven létesítette az úttörő jelentőségű DVD-szerkesztői központot is. A közelmúltban a cég nagynevű zenei cégekkel, egyebek mellett a Universal Music Grouppal is szorosan együttműködött zenei és egyéb tartalom, interneten keresztüli terjesztését célzó technológiák fejlesztése céljából, digitális jogmenedzselési technológiák és a letöltött zene tárolásához SD memóriakártyák felhasználásával.

A New Jersey államban, Princeton városában működő Panasonic Technologies, Inc. a Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. legfőbb amerikai K+F leányvállalata. A cégnek tíz K+F központja, köztük egy kockázatitőke-központja és egy inkubátorközpontja van. Ezek a K+F központok egyebek mellett korszerű televíziós rendszerek, hálózati technológiák, ipari automatizálás, beszédtechnológia, DVD kódolás / szerkesztés kutatásával foglalkoznak. A Panasonic Technologies a Matsushita Applied Research Laboratory – később Panasonic AVC American Laboratory – 1979-ben történt megalakítása óta folytat digitális videotömörítéssel kapcsolatos K+F tevékenységet az USA-ban.

A Panasonic – a japán Matsushita konszern legismertebb márkaneve – mindegyik termékkategóriájában a világ élvonalához tartozik. A céghez kapcsolódó további márkanevek a Technics, a Ramsa és a National. A világ szórakoztatóelektronikai iparágának egyik vezetőjeként kiemelkedő eredményekkel büszkélkedhet a Panasonic, elsősorban a DVD- és plazma technológia terén.

A Matsushita 1994-ben alapította meg a Panasonic Magyarországot, amely Magyarországon elsősorban szórakoztatóelektronikai termékeket, telekommunikációs berendezéseket, ezen belül telefon alközpontokat és mobilkészülékeket, valamint irodatechnikai termékeket, illetve professzionális berendezéseket, így például zárt láncú videó-rendszereket forgalmaz. A Panasonic Magyarország árbevétele 2000-ben elérte a 14,43 milliárd forintot.

További információ:

Benyó Zsuzsanna
Mmd Public Relations Hungary
266 7833
benyo.zsuzsanna@mmdbud.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik