A cikksorozat témái• Építsünk internetes vállalkozást!
• A vállalkozási ötlet kidolgozása
• Az üzleti terv megírása
• A vállalatfinanszírozás megoldása
• Csapatépítés és a kollégák megtalálása
• A szolgáltatás marketingje
Az üzleti terv megírása segíti a vállalkozó gondolatainak kikristályosítását és a részletek végiggondolását. Lehet még az üzleti tervet használni a vállalkozási tervek előre haladásának mérésére vagy az üzlet újrapozícionálásához is. Az üzleti tervnek fontos kiemelnie, miért vagyunk meggyőződve vállalkozásunk sikeréről, és mi az egyedi vállalkozásunkban. A befektetőket különösen érdekelni fogják a menedzserek képességei és az, hogy a korábbi munkatapasztalatok hogyan használhatóak a vázolt vállalkozásban.
Sok vállalkozás azért nem lesz sikeres, mert a kezdetekkor nem jól gondolták végig üzleti tervüket. Fontos ezért megérteni, mitől lesz jó a jó üzleti terv, és hogy milyen területeket fontos alaposan kidolgozni.
Az általunk javasolt üzletiterv-struktúra a következő:
1. Összefoglaló (Executive Summary)
2. Internet termék vagy szolgáltatás
3. Piac (Piackutatás, Értékesítési prognózis, A piac és az üzleti/piaci lehetőségek meghatározása)
4. A menedzsment csapat és alkalmazottak
5. Marketing
6. Operatív működés
7. Pénzügyi terv
8. Befektetési javaslat
Sorozatunk következő részében a vállalatfinanszírozásról ejtünk néhány szót. >>
A témáról bővebben a http://www.hungary-startup.com oldalain is olvashat.