Belföld

3. A piac

Meg kell győznie lehetséges befektetőjét, hogy valódi gazdasági lehetőség rejlik a szolgáltatás vagy termék piacán. Kínálja fel az olvasónak a piac leírását és olyan elemzéseket is, mint a SWOT elemzés vagy a piaci fejlődés kvantitatív leírása.

• Definiálja piacát és a megcélzott iparági szektort. Mi az éves piac volumene értékben, felhasználók számában, és felhasznált termékekben? Térjünk ki a piac tagolódására, a hagyományos és új ágazatok jellemzésére, a célpiacok (elsődleges és másodlagos szegmensek) és felhasználói csoportok meghatározására, termékünk potenciális elosztóira, és ezek jelentőségére és jellegére. Mely földrajzi területeket fed le a szolgáltatás? Milyen piaci szegmenseket? Mik a kilátások erre a piaci szegmensre? Mennyire fejlett a piac egésze, pl. gyorsan fejlődik, kiegyensúlyozottan nő, nagyjából beállt méretű, vagy csökkenő volumenű-e? Mennyire befolyásolják új technológiák a piac egészének fejlődését? Milyen ciklikus a piac?

• Hogyan viszonyul vállalata a piac egészéhez? Magyarázza el, hogyan viszonyulnak terméke vagy szolgáltatása a vetélytársakhoz a minőség, költéség, árazás, marginok, stb. szemszögéből. Hány vetélytársa van? A piac mekkora részét fedik le a versenytársak? Milyen a többi piaci szereplő részesedése? Milyen a kereslet kínálat jelenlegi és várható aránya? Mi a versenytársak stratégiai helyzete, erősségei és gyengeségei? Mik a piacralépési korlátok? Magyarázza el az iparágbeli új termék-bevezetés nehézségeit, hogyan oldották ezeket meg a sikeres piaci bevezetések során, és vajon ezek most is relevánsak vagy sem. Jellemezze az iparág jelenlegi kihívásait, és a rizikókat, amelyek az iparág egészére vonatkoznak. Milyen változások várhatók az ágazatban (növekedés, stagnálás, csökkenés) és ennek milyen okai vannak? Hány új piacra lépővel számolhatunk? Vannak-e olyan egyéb helyettesítő termékek vagy szolgáltatások, amelyek ugyanazon fogyasztói igényt elégíthetik ki? Kik nyújtják ezeket, és milyen fogyasztóknak?

• Kik a potenciális fogyasztók? (Az internetes vállalatoknál gyakran ez az alapvető kérdés megválaszolása a legnehezebb.) Hányan vannak? Mekkora az egy felhasználó értéke a vállalat számára jelenleg és a jövőben? Hol találhatóak a felhasználók?

• Mik a vállalat és a piac jövőjére vonatkozó előrejelzések? Írja le, milyen potenciális problémákat lát a jövőben, és hogyan fogja elkerülni, megoldani vagy minimalizálni ezeket. Mi a piac, tevékenység vonzereje számunkra? Milyen változásokkal, trendekkel kell számolni a jövőben (ezek negatívak vagy pozitívak)? Milyen piaci részesedéssel számolunk?

• Magyarázza el marketing stratégiáját, a vállalkozás felfuttatására vonatkozó terveit, és hogyan fogja elérni ezeket a célkitűzéseket. Kerülje az általános piaci statisztikákra alapuló extrapolációt. Értékelje marketing módszereit, és magyarázza el, hogyan tervezi megtartani és növelni versenyelőnyét.

Minden kijelentését minél több bizonyítékkal igyekezzen alátámasztani. Ehhez szüksége lesz piackutatásra, amely során gyűjtsön információt menedzsment csapatától, fogyasztóitól és lehetséges fogyasztótól, vagy külső piackutatóktól.

| Tovább >>

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik