A hitelesség érdekében ne csak általános elképzelésekkel szolgáljunk, hanem konkrét statisztikai adatokkal is. Térjünk ki a piac tagolódására (hagyományos és új ágazatok), a célpiacok (elsődleges és másodlagos szegmensek) és felhasználói csoportok meghatározására, termékünk potenciális elosztóira (ezekkel kötött szerződésre, szándéknyilatkozatra) és ezek jelentőségére és jellegére. Információkat kell szereznünk a piac nagyságáról, helyzetéről, az új technológiákról.
Választ kell adnunk a következő kérdésekre:
• Mi pontosan a célpiacunk, kik fogják felhasználni termékünket vagy szolgáltatásunkat, és milyen fogyasztói igényt elégítenek ki vele? (Az internetes vállalatoknál gyakran ez az alapvető kérdés megválaszolása a legnehezebb.)
• Mekkora a piac nagysága (mennyiségben és értékben, régebben, most és a jövőben)?
• Mi befolyásolta a változást és várhatóan milyen tényezők befolyásolják majd a fejlődést?
• Milyen stabil a piac és milyen tényezők veszélyeztetik?
• Milyen ciklikus a piac?
• Milyen változások várhatók az ágazatban (növekedés, stagnálás, csökkenés) és ennek milyen okai vannak? Hány új piacra lépővel számolhatunk?
• Milyen esélyei vannak az újonnan piacra lépőknek, és milyen nehézséggel kell számolniuk? Milyen hatással lesz ez a saját versenyhelyzetemre? Hogyan tudok olyan belépési korlátokat állítani az újonnan érkezők számára, amellyel hosszabb ideig tartható versenyelőnyre teszek szert?
• Mi a piac, tevékenység vonzereje számunkra? Milyen változásokkal, trendekkel kell számolni a jövőben (ezek negatívak vagy pozitívak)? Milyen piaci részesedéssel számolunk?
• Milyen a többi piaci szereplő részesedése? Milyen a kereslet kínálat jelenlegi és várható aránya?
• Vannak-e olyan egyéb helyettesítő termékek vagy szolgáltatások, amelyek ugyanazon fogyasztói igényt elégíthetik ki? Kik nyújtják ezeket, és milyen fogyasztóknak?
Keressünk információkat az Interneten keresztül keresőprogramokon vagy információt nyújtó site-okon keresztül, vagy igénybe vehetünk tanácsadócéget is. A piac jellemzőit egy úgynevezett SWOT táblázatban össze is foglalhatjuk.