Belföld

Nincs jövője az m-kereskedelemnek?

(FN, MTI) A közeljövőben az európai fogyasztók még szinte semmit sem fognak vásárolni mobiltelefonon - jósolja az egyik vezető szakmai elemző cég, a Jupiter MMXI. A mobiltársaságok nemrég még horribilis összegeket fizettek a brit, a német vagy a francia harmadik generációs koncessziókért, de a legújabb lengyel és az osztrák pályázat és árverés tanúsága szerint már kétségeik vannak. Az elemzés szerint 2003-ban még mindig a személyi számítógépeken bonyolódó elektronikus kereskedelem termeli majd az ilyen kereskedelmi és reklámbevétel 87 százalékát, 11 százaléka jut majd az interaktív tévére, és csak a maradék 2 százalékot hozza a mobiltelefonos elektronikus kereskedelem, az úgynevezett m-kereskedelem. A cég 44,1 milliárd euróra becsüli a teljes várható elektronikus kereskedelmi és reklámbevételt 2003-ban, az idénre várt 8,8 milliárd euró helyett.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik