Zaklatott hangvételű levélben kérte az Index segítségét egy Budapesten élő vak férfi, akinek vakvezető kutyáját odacsukta a 49-es villamos vezetője. Az eset csütörtök este negyed nyolc körül történt a Móricz Zsigmond körtéren, a Kelenföldi pályaudvar felé vezető oldalon.
A férfi panaszt szeretett volna tenni a sofőr ellen a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ügyfélszolgálatán, ott azonban azt közölték vele, hogy csak az írásban megtett panaszok esetén indítanak vizsgálatot. A telefonon érkezett panaszokkal az ügyfélszolgálat munkatársai csupán annyit tehetnek, hogy továbbítják azt az aktuális fődiszpécsernek, aki szóbeli figyelmeztetésben részesítheti a hibázó munkatársat – magyarázták. Ugyanakkor a Rumbach Sebestyén utcai ügyfélszolgálati irodában vagy bármelyik bérletpénztárban a dolgozóknak kötelességük segíteni azoknak, akik bemennek hozzájuk, hogy személyesen mondják el, mi történt velük – tették hozzá.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a portál megkeresésére elmondta, függetlenül a hivatalos panasz beérkezésétől, elrendelte az eset alapos kivizsgálását, és a vizsgálat mind a villamosvezető eljárására, mind a panaszkezelésre ki fog terjedni.
A vakvezető kutya – a történtek ellenére – szerencsére jól van. Gazdája az eset nyilvánosságra hozatalával azt szeretné elérni, hogy a BKK (és a BKV) kollégái ezentúl jobban odafigyeljenek a fontos feladatot végző állatokra.