Mint arról a Hír24 beszámolt, Pintér Sándor belügyminiszter korábban indoklás nélkül visszavonta Markó Attila, a budapesti rendőrfőkapitány rendészeti helyettesének vezetői megbízatását. Ezzel egy időben az országos főkapitány Jánosik Istvánt, a közlekedésrendészeti főosztály vezetőjét váltotta le.
Fotó: MTI / Szigetváry Zsolt
Nem sokkal később a hvg.hu azt írta, a vezetők sárosak lehetnek. Az is kiderült, hogy biztosítási osztály irányítója, Ács Emese ellen is fegyelmi vizsgálat indult. Állítólag ő és munkatársai több túlórát számoltak el maguknak, mint amennyit teljesítettek. A lap szerint azt is ellenőrzik, hogy a három vezető feladatköréhez tartozó különböző rendezvények biztosításával kapcsolatos szerződésekkel minden rendben volt-e. Megnézhetik azt is, hogy a felmentettek vagy beosztottaik trükközhettek-e esetleg túlméretezett szállítmányok közlekedésének engedélyeztetésével. Ezek a járművek ugyanis nem hajthatnak be akárhová, ehhez engedélyt kell kérni a rendőrségen.
A hvg.hu szerint a visszaélések Jenson Button autóversenyző autójának koccanása után kerültek napvilágra. A rendőri intézkedés közben olyan hibákat találtak, amelyek miatt a testület vezetője ellenőrzést rendelt el. Az egyenruhások egy olyan kocsit biztosítottak, melynek rendszáma nem szerepelt a magyar nyilvántartásban. Ez a mulasztás lehetett a kiindulópontja az eseményeknek. Azóta a felmentettek ügyével kapcsolatban büntetőeljárás indult a Központi Nyomozó Főügyészség Budapesti Regionális Osztályán.