Pénzügy

Delegálási modell

1. Az új feladat meghatározása
Ne felejtsd el, hogy nem tudsz mindent saját magad elvégezni. Válaszd ki a megfelelő feladatot delegálásra.


2. A célok kitűzése
Ez SMART célok alapján történjen, a mérhetőség és számon kérhetőség szempontja miatt. SMART célok (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time-based), tehát pontos, számszerű adatokkal adják meg, hogy milyen időintervallum alatt, milyen eredményeket vár el a megbízó.


3. Kommunikálás
Mondd el a beosztottadnak a feladatot, a célokat és azt, hogy Te mikor leszel elégedett. Beszéld végig vele a folyamatot, azt is, hogyan fogjátok értékelni a feladat végrehajtást. A végén ellenőrizd, hogy a feladatot, annak célkitűzéseit és felelősségeit megértette-e.


4. Menet közbeni ellenőrzés, kontroll
Csak kérés esetén segíts, hiszen minden beavatkozásoddal a másik autonómiáját „sérted meg” és a felelősségét csökkented, hiszen onnantól már közös munkává válik.


5. Elvégzett feladat ellenőrzése, értékelése, visszacsatolás
Azonnal ellenőrizd, hogy az elvégzett feladat megfelel-e az elvárásaidnak. Ne csak a feladatot magát, hanem a delegálás folyamatát is értékeljétek (átadástól-átvételig, vezető és beosztott szemszögéből). Hallgasd meg a beosztottadat, hogy mit javasol a későbbi delegálási folyamatra vonatkozóan.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik