Súlyos tűzeset volt, aminek nem lett volna szabad megtörténnie – mondta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a metrótűzről. Elmondása szerint önmagában nem azzal van a probléma, hogy öregek a metrószerelvények, valószínűleg ugyanis karbantartási hiányosság áll a tűzeset hátterében.
Vitézy bejelentette, hogy a metrótűz miatt vizsgálat lesz, amelynek során a M3 metróvonalának a teljes műszaki auditját hajtják végre. A vizsgálatba bevonnak külső szakértőket is.
Érdemi terv az M3 teljes felújítása – közölte Vitézy, aki a metrókocsik cseréjét javasolja, mivel az utólagos tűzoltórendszer beépítése túl költséges lenne. A metrórendszer biztonságos, ám az öreg szerelvények használata miatt egyáltalán nem költséghatékony, hiszen irreálisan nagy összegeket emészt fel – mutatott rá a BKK vezérigazgatója.
Képgaléria a kiégett metrószerelvényről. Fotó: Máthé Zoltán / MTI
Mint emlékezetes teljesen kiégett egy metrószerelvény első kocsija Budapesten, az Árpád hídi megállónál az alagútban kedden kora délután. Kiégett a második kocsi első része is, az alagútban a kábelek összeégtek, a biztonsági világítást szolgáló lámpák leolvadtak a mennyezetről.
Vitézy beszámolt arról is, hogy idén mindössze 3,5 milliárd forint áll rendelkezésre metrófelújítási célokra. Ebből, mint elmondta nem futja olyan felújításokra, amelyeket az utazóközönség is érzékelhetne. A pénzt létfontosságú műszaki elemek felújítására, cseréjére tervezték be. Ami közeljövőben érzékelhető változást hozhat, hamarosan kiírják mintegy 100 villamos beszerzését és a teljes trolibuszpark alacsonypadlós változatokra cserélését.