Belföld

Saab 9-2X – újabb sportos svéd

A svédek agresszív külsejű kombija az első osztályú japán technikának köszönhetően igazi dinamikus élményautó. Az új Saab nemcsak sportos, hanem megejtően praktikus is.

A Saab a közelmúltban indította el a márkatörténet legnagyobb termékfejlesztési programját, melynek eredményeként sorra jelentek meg a tetszetős és innovatív koncepcióautók. A projekt jelen fázisában azonban már szériaérett modellekkel is büszkélkedhet a gyár.


Saab 9-2X – újabb sportos svéd 1

Kattintson a képre!

Erőteljes formák

Nemrég mutatták be a Saab 9-3 Convertible-t, a tengerentúlon pedig hamarosan leleplezik a 9-2X-et is. Ez a sportos, állandó összkerékhajtású kombi elsősorban az Audi A3, a BMW 1 és a Volvo V50 vetélytársa lesz. A kocsi számos stíluselemet vesz át a mostanában bemutatott Saab koncepcióautóktól és típusoktól, bemutatva, hogyan képzeli el a márka a sokoldalú, ötajtós élményautót. A 9-2X karosszériája rendkívül agresszív, az orrfelületen és a motorházon hatalmas légbeömlők sorakoznak, erőteljesen sugallva, hogy ez nem egy szimpla kombi.

Subaru-vérvonal


Saab 9-2X – újabb sportos svéd 2

Kattintson a képre!

A Saab 9-2X kétféle benzinmotorral készül: a gyengébbik is egy 2,5 literes, 165 lovas monstrum, a csúcsmodell pedig 2 literes és 227 lóerős turbó, ami valóságos sportkocsit varázsol a Saabból. Ez az egység ráadásul gyakorlatilag teljesen megegyezik a Subaru Impreza WRX legendás erőművével. Sőt az új svédbe nemcsak a boxermotor, de a hozzá kapcsolódó fejlett állandó összkerékhajtás is a Subarutól érkezik.

A rally világbajnokságban remekül szereplő japán csapat nem véletlenül favorizálja a boxermotort, hiszen ezáltal hátrább és mélyebbre tudják vinni a kocsi súlypontját, melynek eredményeként az autó kanyarban sokkal stabilabb lesz, és vezethetősége is sokat javul.


Saab 9-2X – újabb sportos svéd 3

Kattintson a képre!


A motor másik előnye, hogy az erőátvitel közvetlenül mögötte helyezkedik el, így a nyomatékfolyam csaknem egyenes, vízszintes vonalban, minimális súrlódási veszteséggel jut el a hátsó differenciálig. E szimmetrikus elrendezés kiváló bal-jobb egyensúlyt is teremt. Ellentétben a keresztben álló motorral, nincs szükség a hajtás irányát megváltoztató, súrlódást és teljesítményveszteséget okozó szerkezeti elemekre. Végeredményként a Saab 9-2X Aero az Imprezához hasonló menetteljesítményt produkál: 6 másodperc körül gyorsulás százra, a végsebessége pedig 230 km/óra körül alakul.

Kényelmes és biztonságos

Az új Saab mindamellett, hogy nagyon sportos, komoly használati értékkel is bír. A közel 4,5 méter hosszú kocsi négy személynek hosszútávon is kényelmes, csomagtartója alapból is 790 literes, ami a 60/40 arányban osztott hátsó ülések ledöntésével 1744 literre bővíthető.


Saab 9-2X – újabb sportos svéd 4

Kattintson a képre!

A biztonság terén a svédek mindig is élen jártak, ezért nem meglepő, hogy az új modell is megkapta a legkorszerűbb védelmet: a kocsi karosszériáját biztonsági felszerelések hosszú sorával látják el. Elöl és hátul energiaelnyelő zónát alakítottak ki, többszörös erőbevezetési útvonalakkal. Mind az öt ülésen hárompontos biztonsági öv van, amelyek közül az elsők hatásosságát előfeszítő, illetve erőhatároló is fokozza. A vezetőt és az első utast frontlégzsák, illetve fej-törzs oldallégzsák is védelmezi. Az első ülések aktív fejtámlája a nyaksérülés veszélyét csökkenti, ha ráfutásos ütközés történik.

A 9-2X értékesítése jövő év közepétől indul az Egyesült Államokban, ahol az utóbbi időben kimagasló eredményeket ért el a Saab. Európában feltehetőleg csak 2005-ben kerül a szalonokba. A kocsinak minden bizonnyal nem lesz könnyű dolga, hisz a konkurencia sem pihen, májusban érkezik a fő rivális Volvo kombija, és a BMW is tartogat meglepetéseket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik