Belföld

Saab 9-3 Convertible – a legszebb svéd

A svédek új négyüléses kabriója minden tekintetben a kategóriája csúcsát képviseli. A kocsi nagysikerű elődjénél még szebb, kényelemesebb és biztonságosab.

A Saab filozófiája szerint egy kabriónak ugyanolyan funkcionalitással kell rendelkeznie, mint egy limuzinnak. A svéd gyártó ennek jegyében gyártja immáron húsz éve jobbnál jobb négyüléses nyitott kocsijait. A 900-as, majd később a 9-3-as Saab kabriónak mindig is megvolt a maga hűséges vevőköre, akik nem a sportos roadsterekre, vagy a manapság divatos kupé kabriókra vágynak, hanem egy, a hétköznapokban is remekül használható tradicionális értékeket sugárzó nyitott limuzinra.

Szívdöglesztő

A Saab új, Genfben bemutatott modellje minden bizonnyal az egyik legszebb négyévszakos kabrió. A 9-3 Sport Sedannal párhozamosan fejlesztett autó a szélvédőig teljesen megegyezik a lépcsőshátú változattal, hátrább azonban egy igazi egyéniség. A meredekebb szélvédőnek és a letisztult övvonalnak köszönhetően az autó sziluettje egyszerűen káprázatos. Ezt csak tovább fokozza a formás hátsó traktus, mely csak nyomokban hasonlít a limuzinéra.


Saab 9-3 Convertible – a legszebb svéd 1


Előkelő kabrióknál előszeretettel alkalmazzák a ponyvatetőt a nyitható kemény tető helyett. Így van ezzel a Saab is, ám csak keveseknek sikerül zárt tetővel is tetszetős formát alkotni, éppen ezért a svédek különös gondot fordítottak a vászontetőre. Az eddigi öt feszítőív helyett immáron hat gondoskodik a vászontető megfelelő alakjáról és precíz záródásáról. A háromrétegű, hő- és hangszigetelő anyaggal ellátott tető nyitása és zárása mindössze 20 másodpercet vesz igénybe. Újdonság a térfogatát önműködően változtató CargoSET csomagtér, mely nyitott tetővel 240, csukott állapotban pedig 350 literes rakteret biztosít.


Saab 9-3 Convertible – a legszebb svéd 2

Klikk a képre!

Csak turbóval

A 9-3 nyitott verziójába nem rendelhető a sorozat két – 125 lóerős dízel és 150 lóerős benzines – alapmotorjának egike sem: a kabriók ugyanis csak a presztízsükhöz illő, kétliteres turbómotorokkal kaphatók. A teljesen alumíniumból készült aggregátok a turbónyomás függvényében 175, illetve 210 lóerőt képesek produkálni. A kisebb verziónak kereken kilenc másodpercbe telik a százra gyorsítás, míg az erősebbik Aero változatnak ehhez a mutatványhoz nyolc másodperc is elegendő. A száguldásnak pedig csak 220 illetve 230 km/óránál szakad vége.

Az új modellbe a hatfokozatú kéziváltó vagy ötfokozatú automata is beépíthető. A Saab Sentronic már alapból is kínál szekvenciális üzemmódot, opcióként pedig a kormányról vezérelhető F1 stílusú megoldás is rendelhető.


Saab 9-3 Convertible – a legszebb svéd 3

Klikk a képre!

Tradicionális biztonság

A Saab hírnevét elsősorban kocsijai nagyfokú utasbiztonságának köszönheti, éppen ezért a svédek igyekeztek olyan kabriót építeni, mely nemcsak használhatóságban, hanem a biztonság tekintetében is a csúcsot képviseli. Ennek érdekében a 9-3 Convertible-ét ellátták a ma használatos összes aktív és passzív védelmi elemmel. A kocsiban megtalálható a mechanikus fékasszisztens (MBA), a kipörgésgátló (TCS), a kanyarfék (CBC), az elektronikus fékerő-elosztóval kombinált blokkolásgátló (EBD) és az elektronikus menetstabilizáló (ESP) is.

A biztonságról természetesen nem csak elektronikus kütyük gondoskodnak, hanem a rengeteg acélmerevítő is, melyeknek köszönhetően háromszorosára nőtt a kabrió csavarodási szilárdsága. Borulás esetén pedig azonnal működésbe lép a Saab DynaCage nevű aktív borulásvédelme, melyet a hátsó fejtámlák mögül kiugró brutális bukókeret testesít meg. A rendszert úgy tervezték, hogy többszöri borulásnál is megőrizze az utasok túléléséhez szükséges helyet. Ezek mellett természetesen helyet kaptak az aktív fejtámlák, az adaptív frontlégzsákok és a kétkamrás oldallégzsákok is.


Saab 9-3 Convertible – a legszebb svéd 4

Klikk a képre!

Vízálló belső

A 9-3 kabrió változata örökölte a limuzin belső kialakítását, így a megszokott, kissé unalmas műszerfal fogadja az utasokat. A gyújtáskulcs elhelyezése továbbra is a Saab hagyományait követi, a lopásbiztonság miatt hasznos, de ergonómiailag nem a legtökéletesebb helyen, a középkonzolon. Eddig nem látott megoldás viszont az ülések speciális Hydroblox kárpitja, ami nem izzaszt, ugyanakkor vízlepergető hatású. Szintén újdonság, hogy a vászontető belső oldala barátságosabb, világos bevonatot kapott, így az utastér csukott tető esetén sem komor.

A kocsi kései megjelenése miatt, miden bizonnyal csak jövőre lesz meghatározó az európai kabrió piacon, de Floridában, és Kaliforniában minden adott a sikerhez.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik