A Malév Zrt. magyar számviteli szabályok alapján készült, nem konszolidált auditált 2005. évi beszámolója szerint a társaság fizető utasainak száma 4,2 százalékkal 2,968 millióra nőtt tavaly, és az értékesítés nettó árbevétele a le nem utazott jegyek értékével együtt 110,879 milliárd forintot tett ki, 0,4 százalékkal többet az előző évinél.
A menetrendszerinti járatok utasforgalma 9,3 százalékkal volt magasabb az előző évinél, míg a charterforgalomban 29,9 százalékkal csökkent az utasok száma. A Malév beszámolója megjegyzi, hogy az alacsony költségvetésű légitársaságok megjelenésével már 2004-ben véget ért a Malév monopóliuma a charterpiacon.
A beszámoló szerint a magyarországi légi piac tavaly 23 százalékkal 1,2 millió utassal bővült. A fapados légitársaságok részesedése a Malév által is repült útvonalakon 27 százalék volt, a Malév részesedése pedig 42,3 százalékot tett ki, 6,7 százalékponttal kevesebbet az egy évvel korábbinál.
Vélhetően a létszámleépítések egyszeri költsége miatt is emelkedtek a személyi jellegű ráfordítások 10,5 százalékkal 24,06 milliárd forintra.
A közel 100 százalékban állami tulajdonban lévő, 3,5 milliárd forint jegyzett tőkéjű Malév saját tőkéje az időszak végén – a vagyon átértékelésével elszámolt 4,372 milliárd forint átértékelési tartalékkal elérte a 6,398 milliárd forintot, 3,1 milliárd forinttal többet az egy évvel korábbinál.
A társaságnak az év végén 12,842 milliárd forint hosszúlejáratú fejlesztési, és 533 millió forint rövidlejáratú hitele volt. Ezen túlmenően a Malév a mérlegben 19,207 milliárd forint hátrasorolt kötelezettséget számolt el. A társaság cash flow pozíciója az év végén 346 millió forint volt, szemben az egy évvel korábbi mínusz 3,65 milliárd forinttal.
