Már a szabadedzésen és az időmérőn is gondot okozott a csapatoknak a magyar időjárás és ez nem volt másképp a Magyar Nagydíj versenyén sem. Míg pénteken és szombaton a megszokottnál 15 fokkal hidegebb levegő, addig vasárnap az eső jelentette a fő problémát.
A Hungaroring történetében eddig mindössze kétszer használtak nedves pályára alkalmas gumikat, egy szabad edzésen és egy időmérőn, így a csapatoknak nem is nagyon volt adatuk a versenyautók beállításához. A különleges körülmények jót tettek a versenynek. Rengeteg előzés és csata szórakoztatta a nézőket a 21. Magyar Nagydíjon, miközben hullottak szépen a résztvevők és köztük voltak a világbajnokság élmenői is.
Kimivel kezdődött a csillaghullás
Kimi Räikkönen hátulról belerohant Vitantonio Liuzziba, mert az olasz túlságosan lelassított, amikor a finn le akarta körözni. Fernando Alonso a 15. helyről zárkózott fel az esőben remeklő Michelin gumiknak köszönhetően, ám később a második helyről búcsúzott, mert a 2. kerékcserénél rosszul rögzítették a jobb hátsó kerekét. A rázkódó kerék miatt a második kanyarban kipördült és a gumifalba csapódott.
A rendkívül rosszul tapadó Bridgestone gumik egyre jobbá váltak a verseny második felére, amikor a pálya egyre szárazabbá vált. Ennek köszönhette Michael Schumacher, hogy bár a verseny elején a mezőny második felébe került, egészen a második helyig jött fel. Ám a csapat rosszul taktikázott, a német világbajnok a teljesen száraz pályán nedves pályára fejlesztett gumikkal körözött.
Beérte őt Pedro de la Rosa és Nick Heidfeld is, akiket megpróbált tartani, de ez csak egy ideig ment, végül pedig a szinte megsemmisült gumikon három körrel a vége előtt feladta a versenyt. Kissé összeütközött Heidfelddel, ekkor nem csak a jobb első gumija sérült meg, és az autója is irányíthatatlanná vált, ezért feladta versenyt.
A Ferrari és a Renault is hibázott
Bár mind a Renault-nál, mind a Ferrarinál feltűnt a siker lehetősége, az elúszott, ami ezúttal a csapatok felelőssége. Összességében a csapat világbajnokságban Felipe Massa révén egy pontot javított a Ferrari. A Renault másik versenyzője Giancarlo Fisichella is kiesett, miután egy kicsúszásnál megsérült az autója.
A hektikus Magyar Nagydíjat végül Jenson Button nyert meg, aki motorcsere miatt csak a 14. helyről vágott neki a futamnak. Ez volt a brit pilóta első győzelme, pedig eddig 115 futamon állt rajthoz a Honda versenyzője. A csapat is rendkívül elégedett lehet, hiszen ez japán csapat első újkori futamgyőzelme. Sőt Rubens Barrichello negyedik helyével összesen 15 csapatpontot gyűjtöttek, az eddig tizenkettő alatt szerzetek 37-et.
Jól teljesített a BMW is, aki Heidfeld révén megszerezte az idén már önálló csapatnak az első dobogós eredményét. Sőt, hogy a dobogó teljes nem várt eredményt mutasson, az Pedro de la Rosa érdeme volt, aki eddigi legjobb eredményét érte el és második lett. Jól mutatkozott be a Forma-1-ben Robert Kubica: egyszer megpördült, később a gumifalnak csúszott, de így is a hetedik helyen fejezte be a versenyt.
Nyilatkozatok:
Jenson Button
“Magam is teljesen meg vagyok lepve. Fantasztikus nap volt. Rendkívül nehézzé tette a versenyt az időjárást. A 14. helyről nyertem, hihetetlen. De jó látni, hogy olyan autónk van, ami képes nyerni. Köszönet mindenkinek, aki segített ezt elérni. Nem csak a sebességünknek, de a jó taktikánknak is köszönhetjük ezt a győzelmet.”
Pedro de la Rosa
“Jó volt a kocsi az intermediate gumikkal. Néha közel voltam ahhoz, hogy elveszítsem az uralmat a kocsi felett, de jól alakult a verseny. Jenson nyert, de akár máshogy is alakulhatott volna.”
Nick Hiedfeld
“Jól sikerült a futam első része, remekül viselkedtek a gumik a vizes pályán. Szerettem volna elkapni Pedro-t, is de Michaelt nem bírtam egyből leelőzni, és ezalatt még egy kicsit nekem is jött hátulról. Amitől egy kissé romlott az autóm irányíthatósága, így már nem volt esélyem.”
A 21. Magyar Nagydíj végeredménye:
1. Button Honda M 1h52’20″941 163.773 Km/h
2. De la Rosa McLaren Mercedes M + 0’30″837 163.028 Km/h
3. Heidfeld BMW Sauber M + 0’43″822 162.716 Km/h
4. Barrichello Honda M + 0’45″205 162.682 Km/h
5. Coulthard RedBull Ferrari M +1 kör
6. R.Schumacher Toyota B +1 kör
7. Kubica BMW Sauber M +1 kör
8. Massa Ferrari B +1 kör
9. M.Schumacher Ferrari B +3 kör
10. Monteiro Midland Toyota B +3 kör
11. Albers Midland Toyota B +3 kör
12. Speed Toro Rosso Cosw. M +4 kör
13. Trulli Toyota B +5 kör
14. Sato S. Aguri F1 Honda B +5 kör
Kiestek:
15. Alonso Renault M +19 kör
16. Räikkönen McLaren Mercedes M +45 kör
17. Liuzzi Toro Rosso Cosw. M +45 kör
18. Rosberg Williams Cosworth B +51 kör
19. Fisichella Renault M +52 kör
20. Klien RedBull Ferrari M +64 kör
21. Webber Williams Cosworth B +69 kör
22. Yamamoto S. Aguri F1 Honda B +70 kör