„Külföldiek, vidékiek, vagy ritkán autózó budapestiek is könnyen beleeshetnek abba a csapdába, amely az M1-M7-es autópálya bevezető szakaszán várja őket: itt ugyanis a kormányzati kommunikációval szemben már jóval a budapesti városhatár előtt fizetőssé válik az autópálya (legalábbis a rendelet szerint), amelyre semmilyen tábla nem figyelmezteti a gyanútlan autósokat” – olvasható a Budaörs polgármestere által jegyzett közleményből.
Az M1-M7-es autópálya bevezető szakasza a 37/2007. (III. 26.) GKM rendelet szerint ugyanis már jóval a megyehatár előtt, az Egér úttól útdíjköteles, és ebben nem hozott változást a januári jogszabály-módosítás sem.
Fotó: MTI
A kormányzati kommunikáció szerint a legfontosabb változás az volt február 1-jével, hogy a megyei matricák nem a megyehatár előtti utolsó, hanem a határ utáni első lehajtóig érvényesek – erről beszélt Fónagy János közlekedési államtitkár is a változásokat ismertető sajtótájékoztatón. Mivel fővárosi matrica nincs, vagyis Budapesten belül elvben nem fizetősek az utak, értelemszerűen ennek a díjmentességnek a városhatár utáni első lehajtóig kellene tartania. Ez azonban nem így van: Pest megyei matricát kell venniük azoknak is, akik csak a főváros belterületén használják az autópálya bevezető szakaszát, és a városhatárt követő első lehetséges alkalommal elhagyják azt.
Erre vonatkozóan ráadásul semmilyen tábla nem figyelmezteti a gyanútlan gépkocsivezetőket, így gyakorlatilag csapdába kerülnek az M1-M7-es bevezető szakaszán, s amikor rájönnek, hogy fizetős útszakaszon vannak, már nincs módjuk lejönni róla. Ez az állampolgárok megtévesztése.
Budaörs polgármestere teljes mértékben elfogadhatatlannak, és diszkriminatívnak tartja, hogy az M1-M7-es bevezető szakaszán nem érvényesül a kormány által hangoztatott, és az ország más területein bevezetett alapelv, ami sérti az egyenlő bánásmód követelményét.