Belföld

Kormányunk hidat ver, sínt fektet, utat épít

autopalya(960x640).jpg (Array)
autopalya(960x640).jpg (Array)
Újjáépíti a köztársaságot pártunk és kormányunk: bővítik a sztrádákat, szélesítik a főutakat, jön a ferihegyi vasút és a szegedi tram-train. Közbeszerzések armadáját írták ki.

Közbeszerzések armadáját írta ki kedden a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt., a tenderek a keddi Közbeszerzési Értesítőben jelentek meg.

Új Duna-híd

A Kalocsa és Paks közé tervezett új Duna-hídra kiírt megvalósítási tenderben el kell készíteni a Natura 2000 hatásbecslési dokumentációt, a környezetvédelmi hatástanulmányt, valamint az engedélyezési- és a tendertervet is. A hídszerkezet hossza 1060 méter.

Meghosszabbított M60-as

Az M60-as gyorsforgalmi út Pécs-Barcs (országhatár) közötti szakaszának a megvalósíthatósági tanulmánya kiegészül a környezeti hatástanulmány kidolgozásával, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzésével. A 2×2 sávos út hossza mintegy 70 kilométer, a tervezési sebessége pedig óránként 130 kilométer.

Esztergom-Herceghalom sztráda

Az Esztergom és az M1-es közötti közúti kapcsolat fejlesztése miatt műszaki tanulmánytervet, megvalósíthatósági tanulmányt és környezeti hatástanulmányt kell készíteni. Az új út az 1-es főút és a 1101. jelű út herceghalmi csomópontjának körforgalmú csomóponttá történő átépítésével indul. A kezdő csomópont és az M1-es herceghalmi csomópontja között 2×1 sávos utat felújítják.

Az M1-es autópálya alcsomópontjait átépítik, ezek között és Zsámbékig az 1101-es utat 2×2 sávos gyorsúttá építik át. Innen teljesen új nyomvonalon, 2×2 sávos gyorsforgalmi út készül a 10-es főútig, amit – valamint a Budapest-Esztergom vasútvonalat – egy külön szintű csomóponttal keresztezi az új út. Itt csatlakozik a 117-es főútra a nyomvonal, ami 2×2 sávosra bővül, az Esztergom-kertvárosban található 1117-es jelű – Esztergom ipari parki – út csomópontjáig. Az út teljes hossza 39,7 kilométer lesz.

Új autópályák

Most kerül sor az M8-as és M5-ös autópálya csomópontjának megtervezésére. A következő pályázat az M4-es gyorsforgalmi út Cegléd és Abony közötti szakaszának megtervezésére, a harmadik pedig az M30-as Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakaszának tervezésére vonatkozik.

Főutak négysávosítása

A négysávúsítás két főutat érint. Megkezdődik a 76-os főút M7-es és Keszthely közötti szakaszának tervezése. Ez magában foglalja a balatonszentgyörgyi és a fenékpusztai elkerülőket is. Szintén négysávúra kell áttervezni a 83-as főút Pápa és Győr közötti szakaszát.

A 21-es főút 4,5 kilométeres szakaszának négysávúsítására is pályázatot írtak ki. A meglévő útpálya jobb oldalának burkolatszéle fixen marad, ehhez képest a bal oldalt szélesítik. A Pásztó déli, rombusz típusú csomópontot a Hollókői út csatlakozásánál alakítják ki.Az ajánlattételi határidő december 10.

Ferihegyi vasút és szegedi tram-train

A vasúti tervezések a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kötöttpályás kapcsolatának kialakítását célozzák. A nyomvonal tervezett hossza – kétvágányú vasúti pálya esetében – 8-10 kilométer. A kidolgozott változatok közül a NIF választja ki azt, amire engedélyezési tervet kell majd készíteni.

Kiegészítő tervezési munkát kért a NIF a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tram-train (a városokban villamos, azok között vonat) vonalra. A tervező feladata a korábban elkészült engedélyezési tervek felhasználásával a vasúti pályaépítés engedélyezési terveinek, valamint a pályaépítés tenderterveinek az elkészítése – írja az MTI.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik