Tech

Internetes pláza lesz a Facebookból

Egy csomó olyan funkciót tesztel a közösségi oldal, amelyek összessége egy hatalmas katalógusáruházat és online bolthálózatot csinál a Facebookból.

Sokan, sokszor teszik fel a kérdést, miből él a Facebook. Egyelőre természetesen leginkább a reklámokból és egyéb hirdetésekből, szponzorált tartalmakból, melyek egyre gyakrabban szakítják meg a kismacskás képeket és ál-Coelho idézeteket az üzenőfalon. Viszont ugyebár a cég egyre és egyre többet szeretne keresni – nem csak azért, mert ez az emberi alaptermészet a kapitalizmusban és erről szól az egész Dallas, hanem azért is, mert tőzsdei cég lévén folyamatos növekedéssel kell megnyugtatni a befektetőket.

Tehát kell valami, ami még jobban fizet, mint a hirdetők (mindamellett, hogy ez a bevételi forma most már jó ideig megmarad). Az új pénzcsiholási forrás pedig állítólag összecseng azzal, amit a felhasználók egyre nagyobb része is szeretne, legalábbis ezt állítja maga a Facebook: az emberek ugyanis sokszor keresnek termékekre, szolgáltatásokra, árakra és egyéb vásárlási információkra az üzenőfalon. Innen tehát adódik a megoldás: készül egy olyan üzenőfal is, amelyen az általunk követett márkák és üzletek mellett a keresési és netezési preferenciáink alapján ajánlottak helyezhetik el ajánlataikat.

Már most is tesztelik az új funkciót, a közösségi oldal jó szokása szerint egy szűk felhasználói részleg bevonásával. Az eddig kiszivárgott hírek alapján egy másodlagos üzenőfal is megjelenne a hivatkozások között, erre kattintva látnánk a fent említett módon kigyűjtött ajánlatokat. A partnerek ráadásul a “normál”, üzenőfalhoz hasonló megjelenítés mellett indíthatnak olyan speciális kampányokat is, ahol akár teljes, több oldalas katalógusokat, vagy kiemelt ajánlatokat tudnak az egész képernyőt betöltő megoldással feldobni. A vásárláshoz pedig nem kellene átkattintanunk az adott cég webshopjába, hanem közvetlenül a Facebookról is megvehetjük a nekünk tetsző dolgokat egyetlen gombnyomással (melyért valószínűleg bizonyos százalék vándorol majd Zuckerberg és barátainak zsebébe).

Arról még nincs információ, hogy mikor lesz valóban elérhető mindenki számára ez az újdonság, és vajon azt jelenti-e mindez, hogy a közvetlenm, vásárlásra buzdító tartalmak eltűnnek-e a normál hírfolyamból (gyaníthatóan nem, csak átlinkelnek a vásárlós üzenőfalra). Mindenesetre a nagy testvér nemsokára már nem csak figyel minket, hanem még el is akar nekünk adni mindenfélét.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik